اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

وزارت آموزش و پرورش فاز دوم سیستم به روز شده را برای سال 2024 راه اندازی کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی فاز دوم سامانه شناسایی گواهی‌های دانشگاه‌های صادر شده در خارج از کشور، انتظار دارد بیش از 60 هزار دانشجوی دختر و پسر شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور از مزایای این سامانه به‌روزرسانی شده در سال 2024 بهره‌مند شوند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که هدف از این سیستم این است که فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزش عالی خارج از کشور بتوانند از تسهیلات ارائه شده توسط این سیستم در روش‌های تشخیص مدارک تحصیلات عالی با حفظ دقت، کارایی و قابلیت اطمینان بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی فاز دوم این طرح تحول‌آفرین پس از آن صورت گرفت که فاز اول سامانه تشخیص مدرک دانشگاهی که از سال گذشته راه‌اندازی شد، دستاوردهای مثبت ملموسی از جمله کاهش 85 درصدی نرخ شکایات مشتریان و افزایش نرخ رضایتمندی مشتری تا 90 درصد را به دست آورد. همچنین، میزان رضایتمندی از فرآیند شناسایی گواهی تا 50 درصد افزایش یافته است.

دکتر حسن الصایق، مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیته تحول تجربه مشتری در وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت که این وزارتخانه به طور فعال فاز دوم سامانه شناسایی گواهی‌های دانشگاهی صادر شده در خارج از کشور را بر اساس بازخورد کاربران و روند نظارت بر مکانیزم‌های کاری سیستم در دوره گذشته راه‌اندازی کرده است.

با توجه به به‌روزرسانی‌های جدید سامانه در فاز دوم، الزامات شناسایی گواهی‌های صادره خارج از کشور برای برخی از تخصص‌ها از جمله معماری و محیط‌سازی، علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعات، علوم داده، علوم طبیعی، آموزش و پرورش و حقوق و مطالعات قضایی کاهش یافته است.

کلیه اطلاعات و الزامات مربوط به شناسایی گواهینامه‌های دانشگاهی صادر شده در خارج از کشور در سایت وزارت آموزش و پرورش موجود است. دانشجویان می‌توانند به طور کامل فرآیند تشخیص گواهینامه‌های دانشگاهی خود را به صورت دیجیتالی از طریق مراجعه به وب‌سایت وزارت انجام دهند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا