اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

هیئت وزیران به ریاست محمد بن راشد، دستاوردهای شورای امارات “برای تحقیق و توسعه” و “امنیت غذایی” را در سال 2023 بررسی کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم،امروز جناب آقای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نایب رئیس دولت، رئیس هیئت وزیران و حاکم دبی (خداوند او را حفظ کند)، جلسه هیئت وزیران را در کاخ الوطن ابوظبی ریاست کردند. در این جلسه، جناب آقای شیخ منصور بن زاید آل نهیان، نایب رئیس دولت، نایب رئیس هیئت وزیران و رئیس دیوان ریاست جمهوری، و سروان جناب آقای شیخ سیف بن زاید آل نهیان، نایب رئیس هیئت وزیران و وزیر کشور نیز حضور داشتند.

جناب آقای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم گفتند: “امروز جلسه هیئت وزیران را در کاخ الوطن ابوظبی ریاست کردم. در ابتدای جلسه، از دانش‌آموزان برتر دبیرستان در تمام مسیرها استقبال کردیم و به آنها تبریک گفتیم. از همه فعالان حوزه آموزشی، به ویژه شورای آموزش و منابع انسانی به ریاست شیخ عبدالله بن زاید، سپاسگزاریم. همچنین مهم‌ترین آمادگی‌ها برای سال تحصیلی آینده در کشور را بررسی کردیم. برای فارغ‌التحصیلان آرزوی موفقیت در آینده شغلی و برای سایر دانش‌آموزان آرزوی موفقیت و پیشرفت مداوم داریم.”

ایشان افزودند: “امروز در جلسه، گزارش عملکرد شورای امارات برای امنیت غذایی را بررسی کردیم. این گزارش شامل افزایش 85 درصدی ذخایر راهبردی مواد غذایی در کشور در سال 2023، افزایش 34 درصدی ظرفیت ذخیره‌سازی غلات و همچنین انعقاد مجموعه‌ای از توافق‌نامه‌های بین‌المللی در زمینه سیستم‌های غذایی و کشاورزی پایدار بود. هدف ما تضمین امنیت غذایی پایدار در تمام شرایط و اوقات است.”

ایشان همچنین افزودند: “همچنین گزارش عملکرد شورای امارات برای تحقیق و توسعه را بررسی کردیم و اولویت‌های ملی تحقیق و توسعه را تصویب کردیم. همچنین مجموعه‌ای از برنامه‌های چالش‌های جهانی برای تأمین مالی تحقیقات و توسعه، به ویژه تحقیقات مربوط به آب‌شیرین‌کن‌ها و استراتژی یکپارچه برای مالکیت فکری در این زمینه را تصویب کردیم.”

ایشان گفتند: “همچنین در جلسه هیئت وزیران، میزبانی مجموعه‌ای از رویدادهای تخصصی بین‌المللی را تصویب کردیم و نتایج عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری امارات و نتایج مالی صندوق بازنشستگی و بیمه اجتماعی را بررسی کردیم.”

در پایان، ایشان گفتند: “برای همه آرزوی تعطیلات تابستانی لذت‌بخش با خانواده‌هایشان و برای فرزندانمان آرزوی استفاده بهینه از این تعطیلات برای خیر و منفعت و توسعه مهارت‌ها و توانایی‌هایشان داریم. همچنین به همه دستور داده‌ایم که کشور ما را در تمام فصول سال، با نشاط و پویایی و پروژه‌ها سرزنده نگه دارند.”

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا