اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

هوش مصنوعی در امارات نقشه راهی است که توسعه و کیفیت زندگی را افزایش می دهد

امارات متحده عربی در تلاش است تا موقعیت خود را به عنوان مرکز جهانی نوآوری و تکنولوژی پیشرفته تقویت کند. این تلاش ها بخشی از چشم‌انداز امارات 2071 است که هدف آن تبدیل شدن امارات به بهترین کشور جهان تا سالگرد صدمین سال تأسیس اتحاد است. امارات در سال‌های اخیر از پیشگامان جهانی در حوزه هوش مصنوعی بوده است و علاقه این کشور به تسریع در اتخاذ و کاربرد آن، نقشه راهی برای ارتقای کیفیت زندگی در این کشور از طریق اتخاذ هوش مصنوعی در تمام بخش‌ها و حوزه‌های مهم برای آینده امارات به منظور پشتیبانی بیشتر از اقتصاد، بهبود استفاده از فناوری و سرعت بخشیدن به اتخاذ کاربردهای پیشرفته است.

امارات با استحکام و شتاب به سوی آینده در حرکت است و آگاه به تغییراتی که زندگی بشری در آینده نزدیک را هدایت خواهد کرد و نه تنها با علوم و فناوری، بلکه با تصمیمات و سیاست‌ها برای آن آماده است. از ورود به حوزه صنایع انرژی تجدیدپذیر تا فتح فضا و تحول به سوی مفهوم “دولت هوشمند”، در همین راستا اعلام آقای شیخ محمد بن راشد آل مختوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر حاکم دبی، درباره تعیین وزیر دولت برای هوش مصنوعی که بر اجرای سیاست‌ها و ابتکارات هدف‌گذاری شده برای ارتقای استفاده از هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف نظارت دارد، گامی جدید در حوزه صنایع آینده است.

امارات در سال 2017 استراتژی ملی هوش مصنوعی 2031 را راه‌اندازی کرده است که هدف آن قرار دادن هوش مصنوعی به عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از تمام بخش‌های اقتصادی و دولتی است. این استراتژی شامل توسعه مهارت‌های داخلی، تقویت زیرساخت‌های دیجیتال و تشویق تحقیق و نوآوری در حوزه هوش مصنوعی است.

سرمایه‌گذاری‌ها

این کشور بودجه‌های بزرگی را برای سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه حوزه هوش مصنوعی اختصاص داده است و بر ساخت شراکت‌های راهبردی با موسسات دانشگاهی پیشرو و شرکت‌های فناوری جهانی تأکید کرده است. همچنین مراکز تحقیقاتی تخصصی مانند موسسه نوآوری فناوری در ابوظبی که به طور خاص بر توسعه راه‌حل‌های پیشرفته هوش مصنوعی متمرکز است، تأسیس شده است.

توجه به هوش مصنوعی اولویت مهمی در این کشور است. تأسیس “دانشگاه محمد بن زاید برای هوش مصنوعی” اهداف استراتژی امارات برای هوش مصنوعی 2031 را که بر نقش پیشتازی این کشور در بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل هوش مصنوعی در خدمت بخش‌های دولتی و خصوصی تأکید دارد، تقویت می‌کند.

در راستای دستورات آقای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم مبنی بر اینکه دبی بهترین، سریع‌ترین و آماده‌ترین برای آینده باشد، آقای شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولی عهد دبی و رئیس هیأت اجرایی، در آوریل گذشته طرح سالانه دبی برای تسریع در اتخاذ کاربردهای هوش مصنوعی و تقویت رهبری دبی به عنوان مرکز جهانی فناوری و نوآوری را راه‌اندازی کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا