اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

«هوانوردی غیرنظامی»: تأثیرات جزئی «اختلال فنی جهانی» بر عملیات اجرایی در فرودگاه‌های کشور

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سازمان هواپیمایی غیرنظامی اعلام کرد که اختلال فنی جهانی که دیروز بر تعدادی از بخش‌ها در سراسر جهان تأثیر گذاشت، تأثیرات جزئی بر روند عملیات اجرایی در فرودگاه‌های کشور و شرکت‌های هواپیمایی داشته است. این سازمان توضیح داد که تأخیرات جزئی در عملیات ثبت ورود برخی پروازها مشاهده شده است، اما شرکت‌های هواپیمایی از سیستم‌های جایگزین استفاده کردند که اجازه داد تا عملیات ثبت به حالت طبیعی بازگردد. در سطح شرکت‌های ملی، این شرکت‌ها به طور مداوم وضعیت را پیگیری کرده و به مسافران و مشتریان اطلاعات و راهنمایی‌های فوری ارسال کردند.

در همین راستا، سخنگوی فرودگاه‌های دبی اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) به طور طبیعی در حال فعالیت است، با وجود اختلال در سیستم جهانی که بر فرآیند ثبت ورود برخی از شرکت‌های هواپیمایی در ترمینال‌های ۱ و ۲ تأثیر گذاشت. او توضیح داد که شرکت‌های هواپیمایی آسیب‌دیده بلافاصله به سیستم جایگزین منتقل شدند که امکان از سرگیری سریع عملیات ثبت ورود عادی را فراهم کرد.

همچنین، سخنگوی «فلاي دبی» اعلام کرد که عملیات این شرکت تحت تأثیر اختلال فنی مرتبط با سیستم‌های اطلاعاتی قرار نگرفته و «فلاي دبی» به دقت وضعیت را زیر نظر دارد.

در همین حال، سخنگوی «هواپیمایی امارات» تأکید کرد که هیچ تأثیری بر عملیات پروازهای این شرکت به دلیل اختلال فنی جهانی وجود ندارد. او در بیانیه‌ای گفت: «ما از وجود یک اختلال فنی جهانی مطلع هستیم و وضعیت را به دقت زیر نظر داریم، و در حال حاضر هیچ تأثیری بر عملیات پروازهای (هواپیمایی امارات) وجود ندارد.»

او افزود: «ممکن است به دلیل تأخیر در پروازهای خروجی از برخی فرودگاه‌ها در شبکه مقاصد ما، برخی تأخیرات در زمان پروازها رخ دهد.»

سخنگوی هواپیمایی امارات از مسافران خواست تا برای دریافت آخرین اطلاعات پروازها به وب‌سایت و اپلیکیشن‌های این شرکت مراجعه کنند و جزئیات تماس خود را در زمان رزرو به‌روز نمایند.

فرودگاه بین‌المللی شارجه نیز تأکید کرد که تمامی پروازها و خدمات به طور طبیعی در حال انجام است و تحت تأثیر اختلال فنی جهانی قرار نگرفته است. این فرودگاه با ادامه ارائه خدمات و عملیات بدون تأخیر یا اختلال، به پروتکل‌های شورای امنیت سایبری دولت امارات پایبند است.

شایان ذکر است که اختلال فنی دیروز در یکی از سرورهای شرکت «کراود استرایک» رخ داد و بر عملکرد بسیاری از رسانه‌ها، بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها در سراسر جهان تأثیر گذاشت.

چندین شرکت بزرگ هواپیمایی آمریکایی، از جمله خطوط (دلتا، یونایتد و امریکن)، به دلیل مشکل ارتباطی، تمامی پروازهای خود را در ساعات اولیه دیروز (جمعه) متوقف کردند، به گفته اداره هوانوردی فدرال. همچنین، حرکت پروازها در فرودگاه پایتخت آلمان، برلین، متوقف شد و بزرگ‌ترین شرکت راه‌آهن در بریتانیا اعلام کرد که با «مشکلات فنی گسترده» روبرو است و از احتمال لغو پروازها هشدار داد.

این اختلال فنی جهانی همچنین بر عملیات در کشورهای مختلف تأثیر گذاشت، از جمله فرودگاه‌های اسپانیایی، شرکت هواپیمایی ترکیه، رسانه‌ها، بانک‌های استرالیایی، شرکت‌های هواپیمایی جهانی و راه‌آهن‌های ژاپن، هند، جمهوری چک، ایرلند و فرانسه.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. Whats up are using WordPress for your site platform? I’m new to the blog world but
    I’m trying to get started and set up my own. Do
    you need any html coding expertise to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا