اخبار دبی فارسیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

هواشناسی: افزایش دما امروز و گرد و خاک تا روز دوشنبه ادامه دارد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مرکز ملی هواشناسی پیش بینی کرد دمای هوای امروز به تدریج افزایش می یابد و مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق غربی و برخی مناطق ساحلی تحت تاثیر حرکت گرد و غبار متحرک از شرق به سمت جنوب خلیج عربی تا دوشنبه هفته آینده خواهد بود. به ویژه در منطقه غرب و برخی مناطق ساحلی.

این مرکز از آحاد جامعه به‌ویژه سالمندان و مبتلایان به آسم و بیماری‌های تنفسی خواست با رعایت اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ماسک در مناطق آسیب‌دیده از گرد و غبار، از رانندگان وسایل نقلیه مراقبت کنند جاده ها به دلیل دید کم افقی در تعدادی از مناطق کشور به دلیل گرد و خاک و گرد و غبار، بر اهمیت رعایت دستورالعمل های اداره راهنمایی و رانندگی در خصوص رانندگی در جاده ها به ویژه جاده های خارجی، عدم سرعت و رعایت فاصله ایمن بین وسایل نقلیه تاکید کرد.

مرکز ملی هواشناسی نشریه‌ای حاوی پیام‌های کلی برای آموزش افراد، از جمله مکانیسم‌هایی برای مقابله با امواج گرد و غبار و طوفان‌های شن، چه به صورت پیشگیرانه و چه در حین انتشار آنها، منتشر کرد از جمله «پیگیری بولتن‌های آب‌وهوا و رسانه‌های رسمی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی، و اطمینان از نصب و بسته شدن محکم پنجره‌ها و ایمن بودن اشیاء فرار (در صورت وزش باد شدید)، و تجهیزات موجود در حیاط. خانه در برابر هر طوفانی ایمن است و کودکان اجازه ندارند بیرون از خانه بازی کنند و وسایل نقلیه در مکان امنی هستند.

در پیام‌های آگاهی‌بخشی همچنین چهار رویه مشخص شده است که فرد در صورت حضور در بیرون از خانه در هنگام گرد و غبار و باد شدید باید به آن‌ها پایبند باشد، از جمله «لزوم حضور در مکان امن و اطلاع اعضای خانواده از این مکان، لزوم پوشاندن بینی و دهان با ماسک یا دستمال مرطوب مرطوب شده با آب و استفاده از عینک برای محافظت از چشم، علاوه بر «جلوگیری از ایستادن زیر درختان بلند و همچنین پرهیز از ماندن در فضاهای باز، به خصوص اگر فرد مبتلا به آلرژی، آسم یا هر نوع دیگری باشد. عفونت قفسه سینه.»

بر اساس اعلام مرکز ملی هواشناسی کشور در دوره کنونی تحت تاثیر یک فرورفتگی سطحی از شرق و یک هوای سطحی از سمت غرب به سمت بالا و همراه با فرورفتگی ضعیف در لایه‌های بالایی جو قرار گرفته است. هوای امروز صاف تا نیمه ابری و گاهی اوقات با افزایش دما پیش بینی می شود، در حالی که وزش باد جنوب غربی، شمال شرقی، سرعت ملایم تا متوسط ​​گاهی اوقات در روز فعال است، سرعت آنها بین 10 تا 20 کیلومتر در ساعت است. ممکن است در دریا که دارای امواج نور در خلیج عرب و دریای عمان است به 35 کیلومتر در ساعت برسد.

این مرکز اعلام کرد: هوای فردا نیمه ابری و از غرب و شمال خلیج فارس به ویژه غرب و نواحی ساحلی بارش گرد و خاک و وزش باد جنوب شرقی تا شمال غربی و شمال شرقی ملایم تا متوسط ​​خواهد بود. با سرعت های بین 10 تا 20 کیلومتر در ساعت و می تواند در دریا که دارای امواج نور در خلیج عرب و دریای عمان است به 30 کیلومتر در ساعت می رسد.

این مرکز با اشاره به تداوم ظهور گرد و غبار از غرب و شمال خلیج عربی به ویژه غرب کشور، هوای دوشنبه آینده را نیمه ابری و مرطوب در صبح در برخی مناطق ساحلی با احتمال مه خفیف پیش بینی کرد.

این مرکز بیان کرد: وزش باد جنوب شرقی تا شمال غربی و شمال شرقی با سرعت ملایم تا متوسط ​​گاهی اوقات فعال و سرعت آنها بین 10 تا 25 کیلومتر در ساعت است و ممکن است در دریا به 40 کیلومتر در ساعت برسد که دارای امواج خفیف در خلیج عربی و امواج سبک تا متوسط ​​در دریای عمان.

وی خاطرنشان کرد: هوای سه شنبه آینده صاف تا نیمه ابری و از صبح کم ابر در سواحل شرقی ظاهر می شود و وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت خفیف تا متوسط ​​و در مقاطعی فعال موجب گرد و غبار و گرد و غبار می شود. گرد و غبار و سرعت آنها بین 10 تا 25 کیلومتر در ساعت خواهد بود که در دریا به 40 کیلومتر در ساعت می رسد که در خلیج فارس و دریای عمان دارای امواج متوسط ​​تا خفیف است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا