اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

هزار شرکت جدید به عضویت «غرفه دبی» در نیمه اول سال پیوستند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، غرفه تجارت دبی در نیمه اول سال 2024، نتایج قابل توجهی را اعلام کرد که نشان‌دهنده پیشرفت‌های این شهر در راستای توسعه پایدار و تحقق اهداف برنامه اقتصادی دبی (D33) است.

در این مدت، 34,075 شرکت جدید به عضویت این غرفه درآمدند که نشان‌دهنده رشد 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. این رشد، نشان‌دهنده پویایی و رقابت‌پذیری بالای محیط کسب‌وکار در دبی و توانایی آن در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی مستقیم است.

ارزش صادرات و بازصادرات اعضای غرفه در نیمه اول سال به 145.9 میلیارد درهم رسید که نسبت به سال گذشته 6.7 درصد افزایش داشته است. همچنین، غرفه در این مدت 372,720 گواهی منشأ صادر کرد که رشد 5.2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در همین حال، 2,433 دفتر ورود موقت کالا به ارزش حدود 1.6 میلیارد درهم صادر شد.

عبدالعزیز عبدالله الغرير، رئیس شورای اداری غرفه دبی، گفت: «فعالیت غرفه در نیمه اول سال جاری، نشان‌دهنده جایگاه رو به رشد دبی به عنوان پایتخت جهانی تجارت و سرمایه‌گذاری است، و این مطابق با اهداف برنامه اقتصادی D33 برای تقویت رشد تجارت خارجی و ارتقاء رقابت‌پذیری بخش خصوصی است.»

او افزود: «رؤیای شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس کشور و حاکم دبی، پایه و اساس تمامی دستاوردهای ما است. رشد تعداد اعضای جدید و افزایش صادرات و بازصادرات اعضا، نتیجه تلاش‌های غرفه و ابتکارات متنوعی است که به منظور بهبود محیط کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام می‌شود.»

غرفه تجارت دبی همچنین با همکاری گروه‌های تجاری، 122 قانون و پیش‌نویس قانون را در نیمه اول سال بررسی کرده و 54.9 درصد از آن‌ها را تأیید کرده است. در این مدت، 100 جلسه با گروه‌ها و شوراهای تجاری برگزار و 29 جلسه نیز با نهادهای دولتی مرتبط ترتیب داده شد. همچنین، شش شورای تجاری جدید برای نمایندگی سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف تأسیس شد.

در راستای افزایش آگاهی نسبت به قوانین و مقررات، غرفه در نیمه اول سال 20 رویداد آموزشی برگزار کرد که 1500 نفر در آن‌ها شرکت کردند. همچنین، 79 پرونده میانجی‌گری دریافت شد که نسبت به سال گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است.

### مرکز دبی برای شرکت‌های خانوادگی
مرکز دبی برای شرکت‌های خانوادگی، که زیر نظر غرفه دبی فعالیت می‌کند، به حمایت از پایداری و رقابت‌پذیری این شرکت‌ها ادامه داد. این مرکز دو رویداد آموزشی درباره نقش حاکمیت و نقش زنان در پایداری شرکت‌های خانوادگی برگزار کرد و نخستین دوره آموزشی نسل آینده شرکت‌های خانوادگی را با حضور 136 نماینده برگزار کرد.

مرکز همچنین نخستین دوره برنامه مدیریت شرکت‌های خانوادگی دبی را با مشارکت 31 نفر از اعضای این شرکت‌ها به پایان رساند و 9 مشاور نیز در برنامه صدور گواهی مشاوران موفق به دریافت گواهی شدند. در نهایت، این مرکز دو راهنمای آموزشی درباره «عقد تأسیس شرکت‌های خانوادگی» و «حاکمیت شرکتی برای شرکت‌های خانوادگی» منتشر کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا