اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

مینی‌ون و کامیونی در امارات پس از ترکیدن لاستیک‌ها چپ کردند

دو تصادف بزرگ ترافیکی توسط دوربین‌های جاده‌ای پلیس ابوظبی ثبت شده است که ناشی از ترکیدن لاستیک‌های خودروها در حین رانندگی بود.

در کلیپ ۴۵ ثانیه‌ای که پلیس روز دوشنبه به اشتراک گذاشت، دو تصادف ترافیکی جداگانه به دلیل ترکیدن لاستیک مشاهده می‌شود. در ۲۰ ثانیه اول، یک مینی‌ون را می‌بینیم که در خط تند در حال حرکت است که ناگهان لاستیک‌هایش ترکیده و باعث می‌شود خودرو به سمت دیگر منحرف شود و به‌طور ناچیزی از برخورد با یک خودرو دیگر جلوگیری کند.

راننده سعی کرد کنترل خودرو را به دست بگیرد، اما نیروی ناشی از ترکیدن لاستیک باعث شد مینی‌ون به مانع برخورد کند. این برخورد سپس مینی‌ون را به سمت چرخش واداشت و آن را از خط تند به سمت خط راست جاده پرتاب کرد.

در کلیپ دوم، که از ثانیه ۲۱ آغاز می‌شود، یک کامیون کوچک را می‌بینیم که در خط راست در حال حرکت است که ناگهان لاستیک‌هایش ترکیده است. این ترکیدن ناگهانی لاستیک باعث شد خودرو کنترل خود را از دست بدهد و به سمت چندین خط منحرف شود و در نهایت به مانع برخورد کند.

پلیس ابوظبی از رانندگان خواسته است تا لاستیک‌های خود را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که هیچ گونه آسیب یا ترک‌هایی وجود ندارد که بتواند منجر به تصادفات بزرگ ترافیکی شود، به‌ویژه در تابستان به دلیل دماهای بالا.

از رانندگان همچنین خواسته شده است که از لاستیک‌هایی استفاده کنند که با مشخصات خودروهایشان مطابقت داشته باشد، و از مناسب بودن لاستیک مورد استفاده، اندازه، دمای قابل تحمل، بار مناسب، سال تولید و مناسب بودن لاستیک‌های خودرو برای سفرهای طولانی در صورت سفر به خارج اطمینان حاصل کنند.

مقامات اعلام کردند که رانندگی با خودروهایی که لاستیک‌های آسیب‌دیده دارند، تخلفی است که مجازات آن شامل جریمه ۵۰۰ درهم، ۴ نمره منفی و توقیف یک هفته‌ای خودرو است.

بیشتر تصادفات جاده‌ای در امارات به دلیل تخلفات ترافیکی رخ می‌دهد و طبق گزارشی اخیر، مرگ و میرها به دلیل “رفتار نامناسب” رانندگان ۳ درصد افزایش یافته است.

داده‌های “باز” منتشر شده در مورد آمار ایمنی جاده‌ها برای سال ۲۰۲۳ توسط وزارت کشور (MOI) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، ۳۵۲ مورد مرگ و میر جاده‌ای در سراسر کشور ثبت شده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا