اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

منطقه “دبی جنوب” اعلام کرد که مرحله اول آزمایش‌های خودروهای خودران را با موفقیت به پایان رسانده است.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، منطقه “دبی جنوب”، بزرگ‌ترین پروژه توسعه شهری در دبی که بر هوانوردی، خدمات لجستیکی و املاک متمرکز است، اعلام کرد که مرحله اول آزمایش‌های خودروهای خودران را با موفقیت به پایان رسانده است. این آزمایش‌ها با همکاری شرکت “ایوکارگو” انجام شده است.

شرکت “ایوکارگو” مسئول انجام این آزمایش‌ها بود تا قابلیت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و اجزای پلتفرم خودروی الکتریکی بدون راننده (EVO.1) را در منطقه لجستیکی دبی جنوب بررسی کند. این آزمایش‌ها شامل تست حرکت خودران در مسیر از پیش تعیین شده و به ویژه آزمایش‌های ایمنی در سناریوهای ترافیکی مختلط با حضور سایر شرکت‌کنندگان مانند خودروها، کامیون‌ها و عابران پیاده بود. این آزمایش‌ها به اندازه‌گیری موفقیت خودرو در شناسایی اشیا و جلوگیری از تصادفات، اجتناب از برخورد با موانع متحرک و تأیید عملکرد توقف در شرایط اضطراری کمک کرد.

آزمایش‌ها همچنین سیستم راننده خودکار، توانایی پارک کردن، عقب‌گرد و پیچیدن را ارزیابی کردند. عملکرد مرکز کنترل از طریق مدیریت مسیر، نظارت از راه دور و کنترل نیز مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از انجام این آزمایش‌ها، هیچ گونه شکست یا شرایط غیرعادی از سوی هیچ یک از طرف‌های درگیر گزارش نشده است.

شرکت “ایوکارگو” گزارش جامعی در دو مرحله از نتایج این آزمایش‌ها تهیه کرده است. مرحله دوم شامل ارزیابی عملکرد پلتفرم (EVO.1) برای انجام وظایف حمل و نقل کالا در یک مسیر عمومی در منطقه محصور بود. این آزمایش‌ها برای اطمینان از پاسخگویی سیستم به محیط اطراف در ترافیک مختلط در مقیاس گسترده و توانایی آن در برآورده کردن استانداردهای اعتماد بالا انجام شد.

محسن احمد، مدیرعامل منطقه لجستیکی دبی جنوب، گفت: “ما به این دستاورد پیشرو افتخار می‌کنیم که نشان‌دهنده تعهد دبی جنوب به همسو شدن با چشم‌انداز رهبری حکیم برای تبدیل شدن دبی به مرکز لجستیکی برجسته جهانی است. همکاری ما با ایوکارگو در تقویت جایگاه امارات در این زمینه نقش داشته و مسیر پیشرفت بیشتر در بخش خدمات لجستیکی منطقه را هموار کرده است. در حالی که به آینده می‌نگریم، مطمئن هستیم که خودروهای خودران نقش محوری در انقلابی کردن این بخش و افزایش کارایی، کاهش کلی اثرات کربنی و ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی پیشرفته و پایدار خواهند داشت. ما در دبی جنوب متعهد به ارائه زیرساخت‌ها و خدمات پیشرفته برای توانمندسازی شرکای خود در دستیابی به بالاترین سطوح نوآوری و پیشبرد رشد و شکوفایی کسب و کارشان هستیم.”

دکتر احمد العنسی، مدیرعامل ایوکارگو، گفت: “این آزمایش‌ها نشان‌دهنده تعهد ما در ایوکارگو برای توسعه و بهره‌برداری از خودروهای خودران در امارات به عنوان یک ارائه‌دهنده قابل اعتماد در خدمات لجستیکی کارآمد در این زمینه است. هدف ما جذب مشتریان و سرمایه‌گذاران جدید به منطقه خلیج فارس و کمک به کشورهای آن در دستیابی به رهبری آینده در این حوزه است. ما به عنوان پیشگامان نوآوری افتخار می‌کنیم و در صدر ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل کالا با استفاده از خودروهای الکتریکی خودران خود هستیم و همواره به همکاری با شرکای جدید و ایجاد آینده‌ای پایدار متعهد هستیم.”

دبی جنوب و ایوکارگو در دسامبر 2022 توافقنامه‌ای را برای راه‌اندازی اولین آزمایش‌های خودروهای الکتریکی خودران در امارات امضا کردند که با تعهد امارات برای ساخت آینده‌ای پایدار برای منطقه همسو است. این ابتکار بخشی از چشم‌انداز بلندمدت دبی برای تبدیل 25 درصد از کل وسایل نقلیه به خودروهای خودران تا سال 2030 است. انتظار می‌رود استراتژی حمل و نقل خودران دبی 22 میلیارد درهم درآمد اقتصادی سالانه در بخش‌های مختلف ایجاد کند. سازمان ملل متحد نیز راه‌حل‌های نوآورانه و پیشرفته دبی را به عنوان الگویی برای شهر هوشمند، پایدار و انعطاف‌پذیر رتبه‌بندی کرده است که آن را به مکان ایده‌آل برای این ابتکار تبدیل می‌کند. این پروژه احتمالاً یکی از اولین موارد از نوع خود در سطح جهانی خواهد بود و نقطه عطفی در آینده حمل و نقل محسوب می‌شود.

دبی جنوب در سال 2006 به عنوان پروژه‌ای وابسته به دولت دبی راه‌اندازی شد و یک شهر در حال رشد سریع با طرح ریزی اصلی در مساحت 145 کیلومتر مربع است. دبی جنوب به عنوان یک مرکز تجاری و مسکونی جهانی، مشارکت اصلی در رشد اجتماعی و اقتصادی دبی و امارات متحده عربی دارد و مزایای منطقه آزاد تجاری را در کنار مجموعه‌ای متنوع از جوامع مسکونی و چندمنظوره برای سبک‌های زندگی مختلف ارائه می‌دهد.

ایوکارگو که در سال 2020 تأسیس شده، یک شرکت پیشرو است که با موفقیت خدمات لجستیکی – با استفاده از خودروهای خودران خود – را برای تأسیسات صنعتی، مناطق لجستیکی، بنادر و غیره ارائه می‌دهد و یکی از اولین شرکت‌های جهان در ارائه این نوع خدمات است. این شرکت بیش از 60 اختراع و تکنولوژی ثبت شده، تولید داخلی و شرکای اصلی در سراسر جهان دارد. ایوکارگو به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات لجستیکی بر توسعه و ارائه خدمات لجستیکی نوآورانه مبتنی بر پلتفرم‌های حمل و نقل الکتریکی خودران که می‌توانند تا شش یورو پالت (2 تن بار) را تا 200 کیلومتر جابجا کنند، تمرکز دارد. با نگاه به آینده و پاسخگویی به نیازهای امروز بازار، خودروهای خودران ایوکارگو تا 37 درصد هزینه‌ها را در مقایسه با کامیون‌های سنتی کاهش می‌دهند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا