اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

مقامات بین المللی: تجلیل از کسانی که در موفقیت COP28 کمک کردند، اوج یک حرفه پر از دستاوردها در اقدامات آب و هوایی است.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، مقامات بین المللی مفتخر به مدال درجه یک زاید دوم، به دلیل مشارکت موثرشان در موفقیت کنفرانس COP28 طرفین، اجرای برنامه اقدام ریاست کنفرانس و دستیابی به “توافقنامه امارات” تاریخی، تایید کردند که این افتخار از اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس‌جمهور دولت، که خداوند او را حفظ کند، مایه سرافرازی، سربلندی و اوج سفری پر از دستاوردها در زمینه اقدامات بین‌المللی اقلیمی به منظور حفظ سیاره زمین است. و خدمت به بشریت

عالیجناب دکتر سلطان بن احمد آل جابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفته و رئیس COP28، گفت: «ما ابتکار اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت، که خداوند او را حفظ کند، بسیار ارزشمند است. از گروهی از چهره‌های برجسته بین‌المللی که در حمایت از موفقیت COP28 با اعطای مدال زاید 2 به آنها کمک کردند، تقدیر کنید.

جناب عالی افزود: دسامبر گذشته میزبان مذاکره کنندگان و مقاماتی از نقاط مختلف جهان در دبی بودیم و آنها در دستیابی به توافقنامه تاریخی امارات شرکت کردند که استانداردهای جدیدی را برای اقدامات اقلیمی ایجاد کرد و متن مذاکره بی سابقه ای را ارائه کرد که مسیر اقدام را مشخص می کند. برای حفظ امکان جلوگیری از افزایش دمای جهانی سطح زمین 1.5 درجه سانتیگراد است.

جناب عالی گفت: شخصیت‌های برجسته‌ای که مورد تجلیل قرار گرفتند به ما کمک کردند تا مسیری عملی برای دستیابی به یک گذار منظم، مسئولانه، عادلانه و منطقی در بخش انرژی ایجاد کنیم و اطمینان حاصل کنیم که از فرصت‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار ارائه شده توسط این کشور بهره‌مندیم. انتقال سبز با هم به یک دستاورد تاریخی دست یافتیم، زیرا با یک ذهنیت مثبت با واقعیت ها و چالش ها روبرو شدیم تا به شکاف ها رسیدگی کنیم و تلاش ها را متحد کنیم، و آنها شایسته تحسین و قدردانی هستند. و ما از آنها صمیمانه تشکر و قدردانی می کنیم.»

ایستگاه مهم

به نوبه خود، دن یورگنسن، وزیر همکاری توسعه و سیاست جهانی آب و هوای دانمارک، گفت: «دستیابی به توافق تاریخی امارات متحده عربی نقطه عطفی در مذاکرات جهانی برای اقدام اقلیمی بود انتقال مسئولانه، عادلانه و منطقی به یک سیستم انرژی عاری از سوخت‌های سنتی که انتشار آن را کاهش نمی‌دهد، به افزایش محسوس در ظرفیت تولید منابع انرژی تجدیدپذیر دست می‌یابد و تلاش‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی را تسریع می‌کند.»

غرور

دکتر یاسمین فواد، وزیر محیط زیست مصر نیز به نوبه خود گفت: «برگزاری COP27 در مصر و COP28 در امارات متحده عربی شاهدی قوی از روند بی‌سابقه اعراب برای حمایت از اقدامات چندجانبه اقلیمی بلندپروازانه است و گواهی بر همکاری فعال بین کشورهای عربی است. رهبران دو کشور خواهر، و کلمات به اندازه کافی بیانگر قدردانی من برای اعطای این افتخار عالی از سوی امارات به من نیست، که همیشه به آن افتخار خواهم کرد.

روسلان ادلگیف، فرستاده ریاست جمهوری روسیه در امور آب و هوا، گفت: “ریاست COP28 موفق شد راه حل های متوازن و مبتکرانه ای را در چارچوب توافقنامه امارات، مطابق با روح کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا و توافقنامه پاریس شامل شود که هیچ کس عقب نمانده است و پایه و اساس رشد اقتصادی و اجتماعی را در آینده ایجاد می کند که به انسان اجازه می دهد طبیعت را حفظ کند و توسعه پایدار را برای نسل های آینده تضمین کند.

تعهد

Fatomanava Pauloli Lotero، نماینده دائم ایالت ساموآ در سازمان ملل متحد و رئیس اتحادیه کشورهای جزیره کوچک گفت: نتایج کنفرانس COP28 طرفین تعیین کننده بود، به ویژه مفاد مندرج در توافقنامه تاریخی امارات متحده عربی در مورد دستیابی به یک انتقال منظم، مسئولانه، عادلانه و منطقی به یک سیستم انرژی در آینده عاری از سوخت های متعارف و بقیه تعهدات بلندپروازانه او برای حفظ امکان دستیابی به هدف جلوگیری از افزایش دمای سیاره بیش از 1.5 درجه سانتیگراد است. ستون‌های اساسی که امیدهای ما را برای دستیابی به تغییر مورد نیاز حفظ می‌کند و همه کشورها باید به وعده‌ها و تعهدات به دست آمده در COP28 برای ارتقای پیشرفت در اقدام اقلیمی و حفاظت از… همه مردم جهان پایبند باشند.

مارک کارنی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور آب و هوا و امور مالی، گفت: «COP28 شاهد راه‌اندازی بسیاری از ابتکارات مهم برای رویارویی با چالش‌های آینده تحول معنادار برای مقابله با تغییرات اقلیمی بود که با سه برابر کردن ظرفیت تولید منابع انرژی تجدیدپذیر آغاز شد. ما از اقتصادهای نوظهور حمایت خواهیم کرد و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در صنایعی که تولید گازهای گلخانه‌ای دارند تسریع خواهیم کرد و من مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با تیم COP28 برای دستیابی به این اهداف بلند پروازانه هستم.»

به نوبه خود، جنیفر جردن السیفی، مدیر عامل ابتکار بازارهای پایدار، گفت: ابتکار بازارهای پایدار که توسط پادشاه چارلز سوم در سال 2020 و در مقام شاهزاده ولز در آن زمان تأسیس شد، به یک سازمان جهانی پیشرو در بخش خصوصی در زمینه گذار به سمت پایداری. وی افزود: “موفقیت کنفرانس های COP26، COP27 و COP28 طرفین، اهمیت روزافزون مشارکت این بخش در بحث های آب و هوایی را به منظور جمع آوری و تحریک تریلیون ها دلار مورد نیاز برای حرکت به سوی آینده ای پایدار برای بشریت و دستیابی به اهداف ملموس تایید می کند. همه دولت ها، بخش ها و مردم باید اهمیت فوق العاده این هدف را درک کنند و برای رسیدن به آن متحد شوند.

آجی بانگا، رئیس گروه بانک جهانی، توضیح داد: «مقابله با تغییرات اقلیمی یک ضرورت است، نه یک تجمل، بنابراین، COP28، که میزبان امارات بود، نقطه عطفی در تاریخ اقدامات اقلیمی بود، زیرا بانک جهانی جاه طلبی را اعلام کرد. با تخصیص 45 درصد از منابع مالی خود، که بیش از 40 میلیارد دلار در سال است، برای پروژه های مرتبط با آب و هوا برای سال مالی از اول ژوئیه آینده تا 30 ژوئن 2025.

لری فینک، مدیر اجرایی و رئیس بلک راک، گفت: “کنفرانس COP28 به میزبانی امارات به نتایج مهمی دست یافت، به ویژه تثبیت نقش رهبری امارات، میراثی ماندگار برای کنفرانس در این زمینه سرمایه گذاری نوآورانه، از طریق راه اندازی “صندوق سرمایه گذاری Alterra” که هدف آن جمع آوری و تحریک ده ها میلیارد دلار در سال های آینده است.

پروفسور کارلوس لوپز، رئیس هیئت مدیره بنیاد آب و هوای آفریقا، گفت: “من مفتخرم که این افتخار را دریافت کردم، که نشان دهنده نقش حیاتی جهانی قاره آفریقا در مقابله با تغییرات آب و هوایی است و نشان دهنده اهمیت تلاش های مشترک برای تقویت اقدامات آب و هوایی و حمایت از توسعه پایدار در سراسر این قاره.

دکتر اگنس کالیباتا، رئیس اتحاد انقلاب سبز در آفریقا، گفت: “ریاست COP28 با بسیج حمایت 159 کشور از اعلامیه COP28 در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی پایدار و اقدام اقلیمی، که در طی سال جاری صادر شد، به موفقیتی تاریخی دست یافت. کنفرانسی برای تاکید بر نیاز به تغییر فوری و ریشه ای در سیستم های کشاورزی و غذایی، به طوری که آنها بتوانند برای مقابله با چالش های تغییر اقلیم سازگار شوند.

به نوبه خود، فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی مفتخر به همکاری با امارات متحده عربی در دوره ریاست خود بر کنفرانس COP28 طرف‌ها است و ما به تلاش‌های مشترک سازنده خود افتخار می‌کنیم. منجر به توافق در طول کنفرانس در مورد یک بسته تاریخی از نتایج مرتبط با انرژی شد، زیرا “توافق تاریخی امارات متحده عربی” یک نقطه عطف مهم در اقدام جهانی آب و هوا است و راه را برای دستیابی به یک برنامه منظم و مسئولانه هموار می کند. انتقال عادلانه و منطقی به یک سیستم انرژی آینده عاری از سوخت های سنتی که انتشار گازهای گلخانه ای آن کاهش نمی یابد، با هدف رسیدن به بی طرفی آب و هوا در سطح جهان تا سال 2050.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا