اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

“مشاور گمرک دبی” خدمات دیجیتال را برای تسهیل انجام تجارت بررسی می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، گمرک دبی دومین جلسه شورای مشورتی خود در سال 2024 را با حضور مدیرکل گمرک دبی، دکتر عبدالله محمد بوسناد و تعدادی از مدیران اجرایی و مدیران بخش‌های مختلف این اداره و همچنین اعضای گروه‌های کاری و تجاری برگزار کرد.

این جلسه به بررسی موضوعات مختلفی در دستور کار از جمله هماهنگی تلاش‌ها و چشم‌اندازهای آینده برای تسهیل کسب و کار و آگاه کردن ذینفعان از به‌روزرسانی‌ها و توسعه‌های مربوط به مکانیزم ارائه خدمات دیجیتال پرداخت. ابتکار شورای مشورتی پلی برای ارتباط مستقیم بین این اداره و مشتریان آن است تا نظرات و پیشنهادات آنها را بشنوند و آخرین تحولات در کار گمرکی را به آنها اطلاع دهند. هدف این است که بازدهی کار مشتریان افزایش یابد و هزینه‌های فعالیت‌های تجاری آنها کاهش پیدا کند تا دبی به مرکز استراتژیک تجارت جهانی تبدیل شود و به تحقق اهداف دستور کار اقتصادی D33 کمک کند.

در این جلسه، آدولف جیبین (کارشناس) و راشد عبدالله الشحی (کارشناس) از وزارت امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی، به‌روزرسانی‌های سیستم تأیید الکترونیکی صورتحساب‌ها (eDAS 2.0) را ارائه دادند. الشحی تأکید کرد که خدمات دولتی دیجیتال ارائه شده توسط وزارت شاهد تحول کیفی هستند و توسعه و بهبود سیستم تأیید الکترونیکی صورتحساب‌های تجاری در افزایش سرعت پردازش و بهبود دقت اطلاعات مؤثر بوده است. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد مدارک و درخواست‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند، بدون نیاز به ارائه اسناد کاغذی. الشحی مراحل تأیید الکترونیکی در این سیستم و سهولت و روان‌بودن فرآیندهای آن را شرح داد.

گمرک دبی سیستم‌های ترخیص گمرکی خود را با سیستم تأیید الکترونیکی اسناد وزارت ارتباط داده است تا به ذینفعان تسهیل ارائه شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا