اخبار دبی فارسیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

مرکز دبی برای شرکت های خانوادگی یک الگوی راهنما برای «منشور خانواده» را راه اندازی کرده است.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، مرکز دبی برای شرکت های خانوادگی که زیر مجموعه اتاق بازرگانی دبی است، یک مدل راهنما برای منشور خانواده منتشر کرده است. این در راستای تلاش های مداوم این مرکز برای ارائه دستورالعمل ها و الگوهای عملی در مورد مسائل اصلی مربوط به شرکت های خانوادگی است که به تقویت رشد و توسعه آنها در سطح عملیات مدیریتی و عملیاتی کمک می کند.

این مدل راهنما برای منشور خانواده یک رکن اساسی برای ساخت شرکت های خانوادگی پایدار، شکوفا و هماهنگ است. این مدل چشم اندازی جامع از عناصر و ساختارهای اساسی ارائه می دهد که به موفقیت و استمرار شرکت های خانوادگی در درازمدت کمک می کند. این مدل مبانی حاکمیت خانواده را بررسی می کند و به خانواده ها و شرکت ها این توانایی را می دهد که با ساختارهای حاکمیتی یکپارچه مجهز شوند. این امر به عنوان یک قطب نما برای هدایت موثر شرکت خانوادگی در مواجهه با چالش ها و بهره برداری از فرصت های امیدوارکننده عمل می کند.

این مدل شامل نمونه های عملی از شیوه های حاکمیت موثر است، از تعیین نقش ها و مکانیزم های جلسات گرفته تا معیارهای شایستگی برای پیوستن به گروه های حاکمیتی در شرکت خانوادگی. این محورها ارکان اساسی هستند که ساختار هر شرکت خانوادگی را تقویت و موفقیت و پایداری آن را در طول نسل ها تضمین می کنند. این همچنین شامل شیوه های حاکمیت طراحی شده مخصوص شرکت های خانوادگی و نگاهی به کمیته های خانوادگی است که به افزایش هماهنگی و تضمین پایداری کمک می کنند.

مرکز دبی برای شرکت های خانوادگی با این مدل راهنما برای منشور خانواده به معرفی مکانیزم های تدوین منشور خانوادگی و مهم ترین بندهای آن پرداخته است تا نیازهای شرکت های خانوادگی را برآورده کرده و اولویت های آنها را محقق سازد. این مدل راهنما به هموارسازی مسیر آینده و ایجاد تعهد مشترک به ارزش های خانوادگی هدف دارد، از طریق تعیین اهداف و چشم اندازهای مشترک برای ایجاد هماهنگی بین اعضای خانواده و درگیر کردن آنها در کسب و کار، تعیین مسیر روشن و تقویت وفاداری، اعتماد و انعطاف پذیری در شرکت خانوادگی.

گفتنی است مرکز دبی برای شرکت های خانوادگی که زیر مجموعه اتاق بازرگانی دبی است، در می 2023 راه اندازی شده تا پایداری و رشد شرکت های خانوادگی در امارت دبی را تضمین کند و این بخش حیاتی را توسعه داده و مشارکت اقتصادی آن را تقویت کند تا به برنامه های توسعه آینده امارت خدمت کند. این مرکز با همکاری نزدیک با شرکای بخش دولتی و خصوصی فعالیت کرده و به همه شرکت های خانوادگی فعال در دبی پشتیبانی ارائه می دهد.

 

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا