اخبار دبیاخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبی

“مدرسه دیجیتال” نخستین اعتبارنامه بین‌المللی آموزشی را از مؤسسه “نیو انگلند برای مدارس و کالج‌ها” دریافت کرد

مدرسه دیجیتال – یکی از ابتکارات محمد بن راشد جهانی – موفق به دریافت اعتبارنامه بین‌المللی آموزشی از مؤسسه “نیو انگلند برای مدارس و کالج‌ها” (NEASC) شد و به عنوان نخستین مؤسسه آموزشی از این نوع در جهان شناخته می‌شود که آموزش دیجیتال با کیفیت بالا را برای جوامع کم‌برخوردار در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

عمر سلطان العلماء، وزیر دولت در امور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، تأکید کرد که دستیابی مدرسه دیجیتال به این تقدیر جهانی، نشان‌دهنده رهبری این تجربه اماراتی و تأثیر مثبت این ابتکار است که تجلی‌بخش دیدگاه‌های شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس کشور و رئیس مجلس وزرای دبی “رعاه الله” در رهبری آینده آموزش دیجیتال و توانمندسازی اقشار کم‌برخوردار در جهان با راه‌حل‌های نوآورانه است.

وی افزود که مدرسه دیجیتال از زمان تأسیس خود، به توسعه یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا در آموزش دیجیتال پرداخته و بهترین راه‌حل‌های فناوری را به کار گرفته و جامعه را در تأمین این خدمات برای دانش‌آموزان در سراسر جهان مشارکت داده است. این ابتکار از زمان راه‌اندازی خود، به بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۱۴ کشور خدمت کرده و بیش از ۲۵۰۰ معلم دیجیتال را آموزش داده است. همچنین محتوای آموزشی و آموزشی را به چندین زبان از جمله عربی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ارائه کرده است.

وی اشاره کرد که اعتبارنامه بین‌المللی مدرسه دیجیتال، دستاوردی جدید به مجموعه موفقیت‌های این ابتکار جهانی افزوده و محرکی به سمت دستیابی به موفقیت‌های بیشتر خواهد بود.

دکتر ولید آل علی، دبیرکل مدرسه دیجیتال، گفت که کسب اعتبارنامه بین‌المللی به تقویت رهبری امارات در زمینه آموزش دیجیتال کمک خواهد کرد و اعتماد به مدرسه دیجیتال و برنامه‌های آن را به عنوان مؤسسه‌ای با خدمات با کیفیت بالا در سطح جهانی افزایش می‌دهد.

او افزود که این اعتبارنامه به تضمین کیفیت تجربه دانش‌آموزان در مدرسه دیجیتال و افزایش فرصت‌های آنان برای ادامه تحصیل در دانشگاه یا حرفه‌ای یا ورود به بازار کار از طریق دریافت مدارک تحصیلی معتبر بین‌المللی کمک خواهد کرد.

کامیرون استیپلز، رئیس مؤسسه “نیو انگلند برای مدارس و کالج‌ها”، از دیدگاه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم و ابتکارات سخاوتمندانه وی در حمایت از آموزش و فراهم کردن فرصت‌های آینده برای بسیاری از کودکان در سراسر جهان از طریق یادگیری دیجیتال تمجید کرد.

او گفت که مدرسه دیجیتال با دریافت اعتبارنامه کامل از “نیاسک”، ثابت کرده است که برنامه آموزشی را توسعه داده که با چالش ایجاد آموزش جامع و ممتاز برای دانش‌آموزان، صرف نظر از محیط آموزشی آن‌ها، همخوانی دارد و این دستاورد به دانش‌آموزان اعتبار بین‌المللی برنامه‌شان را از سوی مؤسسات آموزشی و کارفرمایان ارائه می‌دهد.

استیپلز افزود که مأموریت مدرسه دیجیتال با اولویت‌های “نیاسک” در تقویت برابری و شمول در آموزش همخوانی دارد و مدرسه دیجیتال یک سیستم آموزشی یکپارچه با استانداردهای بالا برای برتری آموزشی توسعه داده است.

او گفت: “ما از مدرسه دیجیتال به خاطر نقش آن در افزایش دسترسی به خدمات آموزشی برای جوامع در سراسر جهان از طریق سیستم‌های دیجیتال نوآورانه و به کارگیری روش‌های یادگیری دیجیتال که نیازهای دانش‌آموزان را برآورده می‌کند، تقدیر می‌کنیم و برنامه‌های آن در بهبود کیفیت تدریس از طریق آموزش حرفه‌ای معلمان و ارائه محتوای درسی به صورت دیجیتال را تحسین می‌کنیم. همچنین کمیته اعتباردهی و هیئت امنای نیاسک را به خاطر اینکه مدرسه دیجیتال یکی از نخستین مؤسسات در سراسر جهان است که فرآیند اعتباردهی جدید را با استفاده از استانداردهای NEASC ESO به پایان رسانده، تبریک می‌گوییم.”

فرآیند دریافت اعتبارنامه بین‌المللی مدرسه دیجیتال از مؤسسه “نیو انگلند برای مدارس و کالج‌ها” شامل سه مرحله بود که در طول سه سال به طول انجامید و شامل بازدیدهای میدانی و بازرسی‌های مستمر از سوی کارشناسان مؤسسه و توسعه بهترین شیوه‌ها و استانداردها متناسب با آموزش دیجیتال در جوامع حاشیه‌نشین بود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا