اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

“مالی” آژانس های فدرال را با محورهای راهنمای مشارکت با بخش خصوصی آشنا می کند

وزارت مالیه کارگاه راه اندازی راهنمای پروژه های مشارکتی بین بخش های فدرال و خصوصی را با حضور نمایندگان نهادهای فدرال دارای پروژه های مشارکتی واجد شرایط، با هدف آشنایی آنها با برجسته ترین نکات راهنما و مراحل اجرای پروژه، در هتل Waldorf Astoria در مرکز مالی بین المللی دبی. این کارگاه با حضور سعید رشید الیتیم، دستیار معاون وزیر در امور منابع و بودجه و تعدادی از رهبران این وزارتخانه و آژانس های فدرال برگزار شد.

در این کارگاه، اهداف راهنما و نقش آن در حمایت از تلاش‌های امارات متحده عربی برای توسعه پروژه‌های توسعه‌ای و استراتژیک ملی و سازوکاری که وزارت دارایی برای نظارت بر رویه‌های پروژه‌های مشارکتی و اطمینان از کاربرد بهینه دنبال خواهد کرد، بررسی شد. دستورالعمل‌های راهنما و همچنین رویه‌های مربوط به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها برای حصول حداکثر سود از آنها.

این کارگاه همچنین رویه‌هایی را که آژانس‌های فدرال و شرکای بخش خصوصی باید در پروژه‌های مشارکتی دنبال کنند و شفافیت و وضوح را برای همه طرف‌های ذینفع تضمین می‌کند، برجسته کرد.

سعید رشید التیم گفت: این کارگاه در چارچوب تلاش های مستمر وزارت مالیه برای ارتقای همکاری های بخش دولتی و خصوصی و دستیابی به یکپارچگی موثر در تطبیق پروژه های انکشافی و استراتژیک برگزار می شود این راهنما در توانمند ساختن آژانس‌های دولتی فدرال برای اجرای کارآمد و مؤثر پروژه‌های خود و افزایش منافع نهادها است. دولت از تخصص مالی، اداری و فناوری موجود در بخش خصوصی استفاده می‌کند.

سعید الیتیم افزود: «وزارت دارایی متوجه است که ادغام بین بخش‌های دولتی و خصوصی بهترین راه برای ارتقای روند توسعه پایدار است این ابتکار نشان دهنده تعهد وزارتخانه به افزایش شفافیت و وضوح در تمامی مراحل اجرای پروژه ها است و ما مشتاقانه منتظریم تا شاهد نتایج مثبت از اجرای این راهنما در محل باشیم. کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید برای نوآوری و توسعه در بخش‌های مختلف حیاتی از طریق تقویت رقابت، تحریک اقتصاد و حفظ منافع اعضای جامعه.

اشتراک کنندگان ورکشاپ از ابتکار وزارت مالیه برای راه اندازی راهنمای مشارکت عامه و خصوصی قدردانی کردند و بر اهمیت این راهنما در تقویت همکاری بین دو بخش و اجرای موثر پروژه های استراتژیک تاکید کردند و آمادگی خود را برای مشارکت فعال در تطبیق پروژه های مشارکتی اعلام کردند. به منظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار در کشور.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا