اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

“فروشگاه های عمده فروشی” مقصدی برای خانواده های پرجمعیت برای خرید کالا با قیمت های تخفیفی است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، مصرف کنندگان خواهان افزایش تعداد مراکزی به نام «فروشگاه های عمده فروشی» شدند که مواد غذایی و کالاهای مصرفی را به مصرف کنندگان، به ویژه خانواده های پرجمعیت، با قیمت عمده و با نرخی کمتر از خرده فروشی ها می فروشند.

آنها به “امارات امروز” اشاره کردند که این فروشگاه ها که در دوره اخیر به طور قابل توجهی در بازارها گسترش یافته اند، تخفیف های رقابتی و گزینه های جدید خرید را به ویژه برای خانواده هایی که مقادیر زیادی کالا خریداری می کنند، ارائه می دهند.

کارشناسان بخش خرده‌فروشی با اشاره به اینکه آن دسته از فروشگاه‌هایی که شاهد گسترش بوده‌اند، این فروشگاه‌ها را به یک پدیده رقابتی در مواجهه با خرده‌فروشی‌ها تبدیل کرده‌اند، به‌ویژه به دلیل جذب چندین دسته از مصرف‌کنندگان که ترجیح می‌دهند از آن‌ها موجودی کالا خریداری کنند. در دوره های اخیر با قیمت های کمتر از خرده فروشی، با نرخ های بین 20 تا 30 درصد به فروش می رسد.

پورت جدید

در جزئیات، مصرف کننده، محمد عبدالعزیز، گفت که «در طول دوره اخیر به ظهور بیش از یک فروشگاه جدید متخصص در عمده فروشی برای مصرف کنندگان در بازارهای دبی و شارجه اشاره کرده است، که او آن را یک پدیده مثبت می داند که از ارائه بیشتر حمایت می کند. گزینه هایی برای مصرف کنندگان در به دست آوردن کالاها با قیمت های پایین در مقایسه با همتایان خرده فروشی خود.

مصرف کننده، یاسر علی، توضیح داد که “فروشگاه های عمده فروشی گزینه های رقابتی را با قیمت های پایین برای مصرف کنندگان فراهم می کنند، به ویژه با گسترش روزافزون این فروشگاه ها در مناطق مختلف در دبی و شارجه”، و خواستار لزوم گسترش این مراکز برای افزایش رقابت پذیری در به بازار عرضه می کند و جایگزین هایی با قیمت پایین برای خانواده های مصرف کننده ارائه می کند.

مصرف کننده، خالد حمد، افزود که «فروشگاه های عمده فروشی تخفیف های زیادی ارائه می دهند، اما با نرخ های بالاتر برای خانواده های پرجمعیت مناسب هستند و متکی به خرید انبار بزرگ کالا هستند، و بیشتر کالاهای آنها به صورت بسته هایی ارائه می شود که شامل یک بسته بندی می شود. تعداد زیادی کالا، که به نوبه خود تخفیف هایی را با نرخ های بیشتری ارائه می دهد.

حسین عبدالمجید، مصرف‌کننده، ضرورت گسترش مراکز عمده‌فروشی را ضروری دانست، زیرا آنها پدیده‌ای مثبت در بازار هستند و قیمت‌های پایین را با نرخ‌های متفاوت در مقایسه با قیمت‌های فروش در خرده‌فروشی‌های مختلف ارائه می‌کنند. بسیاری از صاحبان خواربارفروشی را دیدم که از آن فروشگاه ها با قیمت های پایین خرید می کنند.

رقابت پذیری را افزایش دهید

دکتر سهیل البستکی، مدیر عامل روابط اجتماعی اتحادیه کوپ، به نوبه خود گفت: “فروشگاه های عمده فروشی برای مصرف کنندگان، نرخ رقابت پذیری در بازارهای خرده فروشی را در دوره اخیر افزایش داده اند، به طوری که برخی از مصرف کنندگان از خانواده های پرجمعیت ترجیح می دهند سهام خریداری کنند. تعداد زیادی از این فروشگاه‌ها، با اشاره به اینکه «برخی از فروشگاه‌ها با بازکردن بخش‌ها و محل‌هایی برای فروش عمده در بازارهای داخلی، همگام با جلوه‌های این رقابت‌پذیری همگام شدند». مصرف کنندگان با توجه به سبک های مختلف علاوه بر اشکال سنتی شناخته شده.” وی افزود: افزایش رقابت پذیری در بازارها با ارائه گزینه های متعدد منعکس کننده علایق مصرف کنندگان است و بنابراین مصرف کنندگان می توانند گزینه هایی را جستجو کنند که مناسب الگوهای خرید راحت باشد و خدمات گسترده تری را متناسب با نیاز آنها ارائه دهد.

دیلیپ ویشال، مدیر خرید یک زنجیره خرده‌فروشی نیز به نوبه خود گفت: «گسترش مراکز عمده‌فروشی پس از تهیه کالا با قیمت پایین از شرکت‌های عرضه‌کننده، یکی از جنبه‌های رقابتی است که شاهد افزایش تدریجی بازارها است. مورد پذیرش تعداد زیادی از خانواده‌های مصرف‌کننده است، که باعث شد برخی از فروشگاه‌ها در بخش خرده‌فروشی با افتتاح شعبه‌های تخصصی فقط برای فروش عمده انگیزه ورود به این حوزه را داشته باشند.»

مسئول فروش یکی از عمده فروشی ها به نام محمد بشیر خاطرنشان کرد: «فروشگاه های عمده فروشی تخصصی به خواربارفروشی ها می فروشند و در عین حال گزینه های فروش را برای مصرف کنندگانی که ترجیح می دهند کالاها را با قیمت پایین تهیه کنند، به ویژه از طریق بسته هایی که شامل بیش از یک محصول، به خصوص خانواده‌های پرجمعیت که در مقایسه با خرید از فروشگاه‌های خرده‌فروشی، تخفیف‌هایی با نرخ‌های بالا دریافت می‌کنید.»

مدیر بازاریابی و روابط تعاونی شارجه، فیصل خالد النبوده، گفت: “فروشگاه های عمده فروشی یک ویژگی ملموس در بازار است و مورد قبول برخی خانواده های مصرف کننده است که رقابت پذیری بازارها را افزایش داده است.” این فروشگاه‌ها مقادیر زیادی کالا را می‌فروشند، اما با قیمت‌های رقابتی پایین در مقایسه با عملیات خرید سنتی در خرده‌فروشی‌ها.»

وی خاطرنشان کرد: (تعاونی) برای همگامی با روند خانواده‌های مصرف‌کننده در ترجیح خرید از این مراکز که یکی از سیستم‌های متفاوت نسبت به خرده‌فروشی سنتی است، واحدهای عمده‌فروشی خود را فراهم کرده است.

توسعه های مورد انتظار

ابراهیم البحر، کارشناس امور خرده فروشی، گفت: «فروشگاه های عمده فروشی قبلاً روی فروش به صاحبان مواد غذایی تمرکز می کردند، تا اینکه تقاضای خانواده های مصرف کننده برای خرید از این فروشگاه ها را پیدا کردند که در تعدادی از مناطق دبی متمرکز هستند. مانند راس الخور، ناد الحمار و ال خوانیج در دوره اخیر شاهد گسترش قابل توجهی بوده است و انتظار می رود در دوره آتی با سرعت بیشتری گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: «فروشگاه‌های عمده‌فروشی رقابت‌پذیری را با خرده‌فروشی‌ها افزایش می‌دهند، به‌ویژه با ارائه قیمت‌های پایین بین 20 تا 30 درصد نسبت به فروش در خرده‌فروشی‌ها».

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا