اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

فرودگاه دبی 70% از پروازهای شلوغ منطقه را به خود اختصاص داده است!

فرودگاه بین‌المللی دبی در ماه جاری میلادی با تصاحب 70 درصد از پروازهای شلوغ منطقه، جایگاه برتر خود را در زمینه فعالیت‌های هوایی حفظ کرده است.

بر اساس داده‌هایی که «البیان» به آن‌ها دست یافته، 7 از 10 مسیر شلوغ‌ترین پروازهای منطقه از فرودگاه دبی آغاز می‌شود یا به آن ختم می‌شود، که این موضوع نشان‌دهنده تبدیل شدن فرودگاه دبی به یک هاب جهانی برای حمل و نقل هوایی بین‌المللی است. فعالیت‌های پروازی در فرودگاه دبی با حمایت از گسترش شرکت‌های هواپیمایی ملی، احیای گردشگری و رونق گردشگری نمایشگاهی و کنفرانس‌ها تقویت شده است.

مقاصد جدید

همچنین، تلاش‌های شرکت‌های هواپیمایی ملی «امارات» و «فلاي دبی» در هدف‌گذاری مقاصد جدید و افزایش تعداد پروازها و هواپیماها به مقاصد موجود، به افزایش ورود گردشگران و رونق فعالیت‌های هوایی در مسیرهای مختلف از طریق دبی کمک کرده است.

طبق داده‌های مؤسسه «او ای جی» بین‌المللی، مسیر قاهره – جده در ماه ژوئیه با ظرفیت صندلی حدود 466.5 هزار صندلی، در صدر منطقه قرار گرفت.

مسیر دبی – ریاض با حدود 367.3 هزار صندلی در رتبه دوم منطقه قرار گرفت و مسیر قاهره – ریاض با 360.7 هزار صندلی در جایگاه سوم قرار داشت. همچنین، مسیر دبی – لندن هیترو با مجموع 261 هزار صندلی در رتبه چهارم قرار گرفت.

مسیرها

مسیر بمبئی – دبی با 244.9 هزار صندلی در رتبه پنجم قرار گرفت و مسیر دبی – جده با 241.6 هزار صندلی در رتبه ششم از نظر شلوغ‌ترین خطوط هوایی منطقه قرار داشت. سپس، مسیر دبی – کویت با 214 هزار صندلی در رتبه هفتم و مسیر دهلی – دبی با 203.5 هزار صندلی در رتبه هشتم قرار گرفت. مسیر دوحه – لندن هیترو با 194 هزار صندلی در رتبه نهم و مسیر منامه – دبی با 188 هزار صندلی در رتبه دهم قرار گرفت.

داده‌های «او ای جی» نشان می‌دهد که فرودگاه بین‌المللی دبی همچنان بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی از نظر ظرفیت صندلی پروازهای بین‌المللی در ماه ژوئیه بوده و بیش از 5.12 میلیون صندلی برای پروازهای بین‌المللی خروجی ثبت کرده است (10.2 میلیون در دو جهت)، که به این ترتیب، همچنان به عنوان بزرگ‌ترین هاب حمل و نقل هوایی بین‌المللی در جهان شناخته می‌شود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا