اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

فردا راه اندازی اولین لیگ امارات 4 رشته ورزشی الکترونیک

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، فعالیت های اولین دوره مسابقات لیگ الکترونیک ورزشی 2024 امارات از فردا جمعه که در بازه زمانی 19 تا 28 تیرماه با حضور بیش از 300 بازیکن اعم از شهروند و ساکن در قالب 4 الکترونیکی برگزار می شود، آغاز می شود. طبق آنچه از سوی فدراسیون ورزش های الکترونیکی امارات اعلام شده است.

مسابقات در دو مرحله برگزار می شود، مرحله اول از راه دور “آنلاین” برای دور مقدماتی با حضور کلیه بازیکنان ثبت نام شده انفرادی (از خارج از باشگاه ها) و مرحله دوم “فینال” که به صورت حضوری بین باشگاه های شرکت کننده و مسابقات انفرادی مرحله مقدماتی، در دو مرکز بازی های الکترونیکی در ابوظبی و شارجه با اهدای جوایز مالی به برندگان.

فدراسیون در نشست خبری عصر دیروز در شارجه با حضور سعید علی آل طاهر، دبیرکل فدراسیون، حمد قاسم، رئیس کمیته مسابقات، محمد خالد المدنی، رئیس فوتبال الکترونیک تایید کرد. کمیته، و عبدالولی الانصاری، عضو کمیته فنی، که راه اندازی اولین لیگ رسمی ورزشی الکترونیک در امارات، نشان دهنده یک لحظه تاریخی است که نشان دهنده تعهد فدراسیون به حمایت و توسعه بخش ورزش های الکترونیکی در کشور است. کشور، و در راستای چشم انداز رهبری خردمند برای تبدیل امارات متحده عربی به یک مرکز منطقه ای و جهانی برای نوآوری و فناوری است.

بازی های الکترونیکی موجود در مسابقات لیگ به 4 بازی تقسیم می شوند: فوتبال الکترونیک که 186 بازیکن در آن شرکت می کنند، Legends of League که 30 بازیکن در آن شرکت می کنند، Valorant که در آن 45 بازیکن شرکت می کنند و Mobile Legends (MLBB) که در آن شرکت می کنند. 30 بازیکن 56 بازیکن با مجموع 317 بازیکن در چهار مسابقه شرکت می کنند.

این فدراسیون تصریح کرد: 11 باشگاه فوتبال داخلی بازیکنان خود را در مسابقات فوتبال الکترونیک اعلام کردند که عبارتند از: العین، الوصل، النصر، شباب الاهلی، الجزیره، عجمان، خور فکان، بنی یاس، اتحاد کلبا، الفجیره و البطائه، که در آن هر باشگاه یک باشگاه با دو بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره شرکت می کند.

سعید آل طاهر، دبیرکل فدراسیون تایید کرد که لیگ ورزش الکترونیک امارات بستری است که بهترین بازیکنان و تیم های داخل کشور را گرد هم می آورد و محیطی ایده آل برای رقابت های ورزشی و تبادل تجربیات برای آنها فراهم می کند.

وی گفت: مطمئن هستیم که این لیگ به جذب و حمایت از استعدادهای اماراتی و تشکیل تیم‌های اماراتی با قابلیت حضور در مسابقات منطقه‌ای و بین‌المللی و کسب نتایج مطلوب کمک می‌کند، به‌ویژه که تعداد زیادی از بازیکنان ثبت‌نام شده قهرمانان واقعی این مسابقات هستند. سطوح قاره ای و جهانی.”

وی افزود: هدف ما جذب بازیکنانی است که در مسابقات رسمی شرکت نمی کنند، زیرا بهترین بازیکنان انتخاب می شوند و در مرحله بعد مربیان متخصص برای آنها در نظر گرفته می شود تا استعدادهای آنها را شکوفا کنیم و در رده بندی قرار دهیم. از تیم های ملی.”

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی فدراسیون فوتبال امارات و لیگ حرفه ای، فدراسیون ورزش های الکترونیک در مسابقات قهرمانی فوتبال الکترونیک غرب آسیا شهریور ماه آینده در اردن شرکت خواهد کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا