اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی امارات مجدداً نرخ‌های بهره را بدون تغییر حفظ کردند

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم به حفظ نرخ سیاست پولی کلیدی خود در بالاترین سطح ۲۳ سال گذشته گرفت. این هشتمین بار متوالی است که فدرال رزرو دکمه مکث را فشار می‌دهد و اعلام کرده که در مبارزه با تورم در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان «پیشرفت‌های بیشتری» داشته است.

کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به اتفاق آرا تصمیم به نگه‌داشتن نرخ بهره معیار بین ۵.۲۵ درصد و ۵.۵ درصد گرفت. این تصمیم پس از دو روز بررسی رأی‌گیری انجام شد و کمیته به «ریسک‌های هر دو سمت مأموریت دوگانه‌اش» توجه داشت.

در حالی که انتظار می‌رفت مقامات پولی، به‌ویژه تحت رهبری جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نرخ‌ها را ثابت نگه‌دارند، تاجرها به دنبال شواهدی بودند که نشان دهد سیاست‌گذاران ممکن است در سپتامبر نرخ‌ها را کاهش دهند. پیش‌بینی‌هایی برای کاهش نرخ به میزان یک‌چهارم درصد و احتمال کمی برای کاهش نیم‌درصدی ارائه شده بود.

بانک مرکزی امارات نیز نرخ‌ها را ثابت نگه می‌دارد

پس از اعلام فدرال رزرو، بانک مرکزی امارات متحده عربی نیز اعلام کرد که نرخ بهره خود را بدون تغییر حفظ می‌کند. این بانک در بیانیه‌ای بیان کرد که نرخ پایه قابل اجرا برای تسهیلات سپرده‌گذاری شبانه (ODF) را در ۵.۴۰ درصد ثابت نگه می‌دارد. این تصمیم پس از اعلام فدرال رزرو در مورد حفظ نرخ بهره بر تعادل‌های ذخیره (IORB) اتخاذ شده است.

کنترل تورم در آمریکا

پس از افزایش اندک تورم در اوایل سال جاری، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که مأموریت فدرال رزرو برای بازگرداندن تورم به هدف بلندمدت دو درصدی خود اکنون به مسیر خود بازگشته است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا