اقامت دبی برای ایرانیاناخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

عفو ویزای امارات: بررسی مراحل اجرای این طرح

بررسی مراحل اجرای عفو ویزای امارات

مقامات اداره کل اقامت و امور خارجیان دبی (GDRFA) روز جمعه جلسه‌ای برگزار کردند تا برنامه‌ها و مراحل اجرای طرح دو ماهه عفو ویزای امارات که از اول سپتامبر آغاز می‌شود، را بررسی کنند.

در این جلسه، تیم‌های کاری تخصصی شامل تیم خوشحالی مشتریان و خدمات دیجیتال، ارتباطات رسانه‌ای پیشگیرانه و تیم توسعه خدمات تشکیل شدند تا اطمینان حاصل شود که تجربه‌ای روان و مؤثر برای تمامی افرادی که مایل به بهره‌مندی از این فرصت هستند، فراهم شود.

در جلسه مشابهی که در همان روز در ابوظبی برگزار شد، سرپرست مدیرکل اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندرها (ICP)، سرتیپ سهیل جومعه الخیلی، تأیید کرد که این اداره از سیستم‌های هوشمند و هوش مصنوعی برای اجرای این تصمیم و ساده‌سازی مراحل استفاده خواهد کرد، که همسو با برنامه صفر بوروکراسی دولتی امارات است.

اعلام عفو ویزا توسط اداره فدرال ICP

اداره فدرال ICP روز پنجشنبه اعلام کرد که به متخلفان ویزای اقامت دو ماه فرصت داده می‌شود تا جریمه‌های خود را معاف کنند. این اداره گفت که تمامی اقدامات لازم را برای اجرای این ابتکار انجام خواهد داد، از جمله معافیت از جریمه‌ها و پیامدهای قانونی، به طوری که متخلفان بتوانند وضعیت خود را تنظیم کرده یا به راحتی کشور را ترک کنند. مراحل خاصی برای عفو به زودی اعلام خواهد شد.

تاریخچه عفو ویزا در امارات

این چهارمین برنامه عفو توسط دولت امارات از سال ۲۰۰۷ است. آخرین عفو شش سال پیش آغاز شد و قرار بود تنها ۹۰ روز از اول اوت تا ۳۱ اکتبر ۲۰۱۸ اجرا شود، اما دولت فدرال این طرح را دو ماه دیگر تمدید کرد تا به متخلفان بیشتری اجازه دهد وضعیت خود را اصلاح کرده یا بدون جریمه کشور را ترک کنند.

در سال ۲۰۰۷، حدود ۳۴۲,۰۰۰ نفر در سراسر امارات از یک دوره دو ماهه عفو بهره‌مند شدند و در سال ۲۰۱۲/۲۰۱۳، بیش از ۶۰,۰۰۰ مهاجر در سطح ملی از این خدمات استفاده کردند. در سال ۲۰۱۸، GDRFA اعلام کرد که ۱۰۵,۸۰۹ متخلف ویزای اقامت در دبی برای عفو درخواست دادند. از این تعداد، ۳۰,۳۸۷ نفر پس از معافیت از جریمه‌ها، پاسپورت خروج دریافت کردند، در حالی که ۶,۲۸۸ نفر ویزای اقامت جدید دریافت کردند و ۱۸,۵۳۰ نفر ویزای خود را تمدید کردند. همچنین، ۳۵,۵۴۹ مجوز به جویندگان کار صادر شد و ۱۳,۸۴۳ نفر وضعیت خود را از غیرقانونی به قانونی تغییر دادند. حدود ۱,۲۱۲ نفر از کشورهای جنگ‌زده از ویزاهای یک‌ساله بهره‌مند شدند.

میلیون‌ها درهم جریمه در طول طرح پنج ماهه عفو ویزا که در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ به پایان رسید، لغو شد. قبل از برنامه عفو ۲۰۱۸، پلیس دبی در نیمه اول سال ۲۰۱۸، ۱۰,۳۱۰ متخلف اقامت را دستگیر کرد و سال قبل از آن (۲۰۱۷) ۴۰,۰۵۶ نفر به طور غیرقانونی در کشور بودند، در حالی که در سال ۲۰۱۶، ۵۵,۴۴۷ متخلف اقامتی دستگیر شدند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا