اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

«عدالت» یک سیستم الکترونیکی را ارائه می دهد که از طرح دعوی تا صدور حکم شروع می شود

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، وزارت دادگستری سامانه ای را برای اقامه دعوی به صورت الکترونیکی و طی فرآیندی یکپارچه ارائه کرده است که از اقامه دعوی الکترونیکی توسط طرفین اعم از وکیل یا فرد تا صدور حکم شروع می شود.

همچنین شامل امکان تأیید صحت اقامه دعوی، صحت داده ها و تأیید مدارک ارسالی نیز می شود و همچنین ممکن است شامل ارسال یا صدور اخطاریه یا رسید به طرفین در هنگام پرداخت هزینه ثبت دعوی باشد.

دولت دیجیتال در گزارشی اعلام کرد که این سیستم برای وکلا و کاربران دادگاه یک نقطه دسترسی واحد برای ضبط و مدیریت پرونده های پرونده در طول فرآیند دعوی قضایی فراهم می کند که به بهبود کارایی و افزایش دسترسی به عدالت کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد که این سیستم امکان مدیریت و ساده سازی فرآیند ارزیابی دادگاه، به دست آوردن اطلاعات استماع مانند نتایج و ردیابی آنها برای به دست آوردن گزارش های آماری را می دهد.

وی با بیان اینکه با دگرگونی هوشمند سیستم قضایی در امارات، دادخواست های دادگاه در طول هفته دیجیتالی شده و در دسترس قرار گرفته است، توضیح داد که دادخواست دیجیتال مجازی امکان دسترسی سریع به اصحاب دعوا را در هر مکان و در هر زمان و بدون هیچ محدودیتی فراهم می کند. از طریق کانال‌های دیجیتالی که شاکی می‌تواند با دسترسی به سامانه هوشمند دادگستری راه‌اندازی شده توسط وزارت دادگستری و ثبت اظهارات و درخواست‌های خود در دادخواست و در عین حال اجازه پاسخگویی به این درخواست‌ها را به متهم تحت نظارت قاضی ذیصلاح یا مدیر پرونده ضمن دستیابی به انعطاف به موقع و امکان تبادل درخواست‌های طرفین و پاسخگویی به آن در طول روز تعیین شده برای جلسه.

او توضیح داد که دادخواست بین دو طرف دعوا، دلایل، دلایل و درخواست‌های خود را از طریق یادداشت‌ها، اسناد، احکام و شواهد قبلی ارائه می‌کند. و منشی جلسه تمام آن اظهارات و حقایق را در صورتجلسه دیجیتالی ثبت می کند و این همان چیزی است که قبلاً مستقیماً انجام می شد ، یا با حضور حضوری طرفین پرونده در دادگاه یا حضور مجازی آنها از راه دور در دادگاه. قاضی و طبق برنامه از پیش تعیین شده جلسات که زمان و تلاش و تشریفات زیادی را برای اصحاب دعوا می گرفت.

با راه اندازی سرویس استیضاح دیجیتالی مجازی، فرم دادخواست از سیستم قبلی خود به سامانه چت فوری بین طرفین دعوی تبدیل شد که مستقیماً انجام می شود و اظهارات آنها در پرونده دیجیتالی دادخواست ثبت و مستند می شود.

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت شبانه روز و در 7 روز هفته می توان به این سرویس و سوابق دیجیتالی استعلام دسترسی پیدا کرد و طرفین پرونده هر زمان که بخواهند می توانند هر مدرک یا مدرک جدیدی را اضافه کنند. که سفر اصحاب دعوا به جلسات دادگاه را در هر زمان و مکانی تسهیل می کند، در تسریع سرعت دعاوی مؤثر عمل می کند، بسیاری از رویه ها را کوتاه می کند و به تحقق سریع عدالت کمک می کند.

این سیستم به مشتریان اجازه می دهد تا اطلاعات را ثبت کرده و کلیه اسناد را به صورت خودکار و تحت نظارت مستقیم قاضی ارسال کنند تا در صورت آماده بودن و تصمیم گیری پرونده تصمیم نهایی را اتخاذ کنند که این امر به تسریع تحقق عدالت برای اصحاب دعوا از راه دور و کاهش تلاش کمک می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا