اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

عبدالله بن زاید ریاست جلسه کمیته عالی نظارت بر راهبرد ملی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را بر عهده دارد.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، حضور سمو الشیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه، در ریاست بیست و یکمین جلسه کمیته عالی نظارت بر استراتژی ملی مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، مورد استقبال قرار گرفت.

سمو ایشان به تصمیم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در فوریه 2024 برای خارج کردن نام امارات از فهرست خاکستری این گروه اشاره کرد و بر اهمیت تداوم عملکرد مثبت و پیشرفت حاصل شده در چارچوب تلاش های ملی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تأکید نمود.

سمو ایشان بر این نکته تأکید کرد که امارات متحده عربی به طور جدی نقش خود در حفاظت از صداقت نظام مالی جهانی را ایفا می کند و متعهد به مبارزه با جرائم مالی در سطح جهانی و تقویت همکاری بین المللی در این زمینه، در کنار توسعه راهبردهای هدفمند برای کاهش ریسک ها است.

همچنین ایشان بر ادامه تلاش های امارات برای حفظ پایداری حفاظت از نظام مالی خود، تقویت همکاری بین المللی و مشارکت ها، و تعهد سطح بالا به اجرا و بهبود چارچوب مقابله با جرائم مالی تأکید کردند.

در این جلسه، استراتژی ملی مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای دوره 2024-2027 مورد بررسی قرار گرفت و توصیه ای برای تصویب آن توسط هیئت وزیران ارائه شد. این استراتژی چارچوب نظارتی جامعی را برای تقویت و گسترش دستاوردهای استراتژی ملی قبلی 2020-2023 در نظر گرفته است.

در پایان، سمو ایشان از اعضای کمیته ملی مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم و تامین مالی سازمان های غیرقانونی و دفتر اجرایی مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم برای آماده سازی و هماهنگی خوب این استراتژی تشکر کردند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا