اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

عبدالله الحامد: رهبری خردمند به نقش مؤثر رسانه ها در حمایت از روند توسعه پایدار معتقد است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، جناب آقای شیخ عبدالله بن محمد آل حامد، رئیس دفتر رسانه ملی و رئیس هیئت مدیره شورای رسانه‌ای امارات، ریاست جلسه عادی این شورا را که در امارت عجمان برگزار شد، بر عهده داشتند. در این جلسه، آخرین تحولات و پروژه‌ها و ابتکارات راهبردی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

جناب آقای شیخ عبدالله بن محمد آل حمید تأکید کردند که دستاوردهای قانونگذاری و نظارتی در بخش رسانه با هدف تنظیم و تحریک رشد این بخش و ایجاد فضای رقابتی رسانه‌ای است که بتواند همگام با تغییرات سریع در حال وقوع در جهان رسانه‌ای باشد. آنها بر ترسیم نقشه راه برای رسانه‌ای که محتوای متعادلی ارائه می‌دهد، منطقی صحبت می‌کند و با عقل صحبت می‌کند و آن را در سفر به سوی یک جامعه مرفه و همگام با دستاوردهای امارات در همه بخش‌ها همراهی می‌کند، تأکید کردند.

رهبر فرزانه به نقش مؤثر رسانه‌ها در حمایت از روند پیشرفت و توسعه همه‌جانبه و پایدار که امارات شاهد آن است و انتقال دستاوردهای امارات به جهانیان و ارائه تصویری از تحولاتی که شاهد آن است، اعتقاد دارد. این کشور ضمن پایبندی به دستور کار ملی و ارائه رسانه‌ای ممتاز از نظر شکل و محتوا، رسانه‌ای قادر به رویارویی با همه چالش‌های جهانی و همگام با تغییرات سریع در فضای رسانه‌ای جهانی است.

جناب رئیس هیئت مدیره شورای رسانه‌ای امارات بر اهمیت تداوم انعقاد مشارکت‌های راهبردی با نهادهای مختلف رسانه‌ای در کشور تأکید کرد و از مشارکت راهبردی که شورای رسانه‌ای امارات با شورای رقابت‌پذیری امارات “NAFES” منعقد کرده است، قدردانی کرد. همچنین برنامه «حرفه‌های رسانه» را راه‌اندازی کنند تا یک پلتفرم پیشرو در آینده برای فارغ‌التحصیل شدن نسل جدید رهبران رسانه ملی باشد.

در این جلسه، شورای رسانه امارات چارچوب قانونی استانداردهای محتوای رسانه‌ای به زبان‌های مختلف را با هدف تعریف قوانین و مبانی مورد بحث و بررسی قرار داد که هر فردی که در حوزه رسانه کار می‌کند یا محتوا را در پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌کند، باید رعایت شود. این استانداردها همچنین با هدف تثبیت نقش رسانه‌ها در برجسته کردن ایده‌های سازنده و دیدگاه‌های متمایز، تشویق استعدادها و شایستگی‌ها، و ارائه پیام رسانه‌ای متشکل از حرفه‌ای بودن، اعتماد، صداقت، گفتار مسئولانه و دقت در اطلاعات و در عین حال تجسم ارزش‌های موروثی جامعه اماراتی و شناساندن آنها به جهانیان است.

این شورا همچنین مراحل فعال‌سازی قانون تنظیم رسانه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی آن را مورد بحث و بررسی قرار داد و مهم‌ترین تحولات و تحولات در ابتکارات اصلی شورا در نیمه اول سال را که به‌ویژه جذب استعدادهای جوان اماراتی و ترویج محتوای محلی را هدف قرار می‌دهد، بررسی کرد. این شورا همچنین گزارش شرکت امارات متحده عربی در جشنواره‌های رادیو و تلویزیون خلیج فارس و عربی را بررسی کرد که در آن امارات موفق به کسب چندین جایزه شد.

این نشست با حضور اعضای شورای رسانه‌ای امارات از جمله شیخ عبدالله بن حمید القاسمی، مدیر دیوان امیری در دولت راس الخیمه، سعید محمد العتر، دستیار وزیر امور کابینه در امور پروژه‌های استراتژیک، مریم عید المحیری، مدیرکل دفتر رسانه‌ای ابوظبی، مونا غانم المری، نایب رئیس و مدیرعامل رسانه دبی، ناصر محمد آل یماهی، مدیرکل اداره فرهنگ و رسانه فجیره، دکتر سعید سیف المطروشی، دبیرکل شورای اجرایی دولت عجمان، محمد سعید، دبیرکل شورای رسانه‌ای امارات، و میثا مجید السویدی، مدیر اجرایی بخش استراتژی و سیاست‌های رسانه‌ای و دبیر هیئت مدیره شورای رسانه‌ای امارات برگزار شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا