اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

«وزیر راه‌ و حمل‌ونقل دبی» قرارداد پروژه گسترش ورودی‌های مرکز خرید امارات را با هزینه 165 میلیون درهم اماراتی امضا کرد

به‌تبع دستورات صاحب السمو شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس دولت، رئیس شورای وزیران و حاکم دبی، برای تکمیل توسعه زیرساخت‌های شبکه جاده‌ای به‌منظور پاسخگویی به نیازهای رشد شهری و افزایش جمعیت، و تحت نظارت سمو شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولی‌عهد دبی، نائب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع، هیئت راه‌ها و حمل‌ونقل دبی به‌همراه گروه ماجد الفطیم، قرارداد پروژه گسترش و توسعه ورودی‌های مول امارات، شامل جاده‌ها، تقاطع‌ها، و مسیرهای پیاده‌رو و دوچرخه‌سواری نزدیک به این مرکز خرید را به مبلغ 165 میلیون درهم اماراتی امضا کرد.

پل جدید

معالی مطر الطاير، مدیر کل و رئیس هیئت مدیره هیئت راه‌ها و حمل‌ونقل، اظهار داشت: این پروژه شامل ساخت پل جدید در خیابان شیخ زاید به طول 300 متر با ظرفیت یک مسیر است که حرکت ترافیکی مستقیم از سمت ابوظبی و جبل علی به پارکینگ‌های مول امارات را فراهم می‌آورد. همچنین، شیب موجود در تقاطع ام سقیم به سمت جنوب گسترش می‌یابد و تقاطع ام سقیم بهبود یافته تا دسترسی وسایل نقلیه از خیابان ام سقیم به پل موجود به پارکینگ‌های مول امارات تسهیل شود. این پروژه همچنین شامل بهبود جاده‌های سطحی اطراف مول امارات به طول 2.5 کیلومتر، توسعه سه تقاطع سطحی با چراغ‌های راهنمایی، تغییرات در ایستگاه اتوبوس در کنار ایستگاه متروی مول امارات، تبدیل جاده کنار هتل کمبنسکی از یک‌طرفه به دوطرفه، و بهبود مسیرهای پیاده‌رو و دوچرخه‌سواری است. همچنین، این پروژه شامل اجرای آسفالت جاده‌ها، نصب چراغ‌های روشنایی و چراغ‌های راهنمایی، شبکه تصفیه آب باران و ایجاد فضای سبز است.

وی افزود: این پروژه به کاهش زمان سفر ترافیک از ابوظبی و جبل علی به مول امارات از 10 دقیقه به تنها یک دقیقه کمک خواهد کرد و زمان سفر ترافیک از ام سقیم به مول امارات را از 15 دقیقه به 8 دقیقه کاهش می‌دهد. همچنین، این پروژه باعث افزایش کارایی ترافیکی و سطح ایمنی جاده‌ها اطراف مول امارات خواهد شد.

شایان ذکر است که مول امارات که در سال 2005 افتتاح شده است، سالانه بیش از 40 میلیون بازدیدکننده را پذیرایی می‌کند و شامل 454 فروشگاه از بزرگ‌ترین برندهای مد و فشن، 96 رستوران و کافی‌شاپ، و جاذبه‌های تفریحی منحصر به فردی مانند اسکی دبی و بزرگ‌ترین سالن سینمای وُکس در خاورمیانه است. همچنین، این مرکز خرید دارای هتل‌های پنج‌ستاره شامل هتل کمبنسکی مول امارات، هتل شرایتون مول امارات، و هتل نوفوتل مول امارات است و از طریق پل پیاده‌رو به ایستگاه متروی مول امارات متصل است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا