اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

“طرق دبي” قراردادی برای خرید ۶۳۶ اتوبوس با هزینه ۱.۱ میلیارد درهم امضا کرد.

به منظور اجرای دستورات صاحب‌السمو شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نائب رئیس دولت و رئیس شورای وزیران و حاکم دبی (حفظه الله)، در خصوص فراهم کردن یک سیستم حمل و نقل عمومی پایدار و انعطاف‌پذیر که به تسهیل حرکت ساکنان و بازدیدکنندگان کمک کند، و همچنین ارتقاء کیفیت زندگی و تقویت رقابت‌پذیری جهانی دبی به عنوان یک مرکز جذاب برای رویدادهای جهانی، و تحقق اهداف طرح شهری دبی ۲۰۴۰، هیئت طرق و حمل و نقل دبی قراردادی برای خرید ۶۳۶ اتوبوس با اندازه‌های مختلف امضا کرد. این اتوبوس‌ها مطابق با استانداردهای اروپایی برای کاهش انتشار کربن (یورو ۶) هستند و شامل ۴۰ اتوبوس برقی می‌شوند که بزرگ‌ترین و نخستین نوع در سطح کشور به شمار می‌روند. تحویل این اتوبوس‌ها در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

**گزینه‌ی ترجیحی برای حمل و نقل**

مدیر کل و رئیس شورای مدیران هیئت طرق و حمل و نقل دبی، مطر الطایر، اعلام کرد که خرید اتوبوس‌های جدید بخشی از یک برنامه استراتژیک جامع است که هیئت برای بهبود سیستم حمل و نقل عمومی در دبی طراحی کرده است. هدف این برنامه ارائه بهترین خدمات به کاربران وسایل نقلیه عمومی و همگام‌سازی با رشد مداوم تعداد کاربران اتوبوس‌های عمومی است. هیئت تلاش دارد تا حمل و نقل عمومی را به گزینه‌ی ترجیحی ساکنان تبدیل کند و هدف این است که تا سال ۲۰۳۰، درصد سفرها با وسایل نقلیه عمومی و حمل و نقل مشترک به ۲۵٪ افزایش یابد.

**ایمنی و رفاه**

الطایر تأکید کرد که مشخصات فنی اتوبوس‌های جدید به تلاش‌های امارات متحده عربی برای دستیابی به بی‌طرفی اقلیمی تا سال ۲۰۵۰ کمک می‌کند و همچنین از برنامه اقتصادی دبی D33 که هدف آن تقویت جایگاه دبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای شهری در جهان است، پشتیبانی می‌کند. این استراتژی شامل تبدیل تمامی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه تاکسی به مدل‌های بدون انتشار است و هدف آن تبدیل ۱۰۰٪ از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی به اتوبوس‌های برقی و هیدروژنی تا سال ۲۰۵۰ است.

**تکنولوژی‌های نوآورانه**

مدیر کل و رئیس شورای مدیران اعلام کرد که بیشتر اتوبوس‌ها به سیستم نظارت بر رفتار راننده (Driver Behavior Monitoring System) مجهز خواهند شد تا رفتار رانندگان را بهبود بخشند. همچنین سیستم شمارش خودکار مسافران (Automated Passenger Counting) برای ثبت تعداد واقعی مسافران نسبت به سیستم پرداخت خودکار به کار خواهد رفت. این اقدامات به کاهش فرار از پرداخت بلیت کمک خواهد کرد. اتوبوس‌ها همچنین دارای صندلی‌های راحت و استانداردهای ایمنی بالا خواهند بود و کمربندهای ایمنی برای مناطق مخصوص خانواده‌ها طراحی شده‌اند که می‌توانند با تمام گروه‌های سنی سازگار شوند. طراحی اتوبوس‌ها نیز به گونه‌ای است که نمایانگر مدرنیته دبی باشد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا