اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

طبق دستورات منصور بن زاید… مدارس ملی امارات راه اندازی یک برنامه بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان ممتاز و با استعداد را اعلام می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، به دستور والاحضرت شیخ منصور بن زاید آل نهیان، معاون رئیس کشور و رئیس دیوان ریاست جمهوری، “مدارس ملی امارات” برنامه بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان برتر و استعدادهای درخشان را در تمام مجتمع های مدارس در سراسر کشور برای سال تحصیلی آینده 2024-2025 راه اندازی کرده است.

احمد بن محمد الحمیری، دبیرکل دیوان ریاست جمهوری و رئیس هیئت مدیره مدارس ملی امارات، تأکید کرد که این امر از تلاش رهبری حکیم برای حمایت و پرورش افراد خلاق و برتر ناشی می شود و در پاسخ به دستورات حمایتی برای تربیت نیروهای متخصص برجسته به منظور پاسخگویی به نیازهای توسعه ملی است.

وی اشاره کرد که برنامه بورسیه یکی از مهم ترین ابتکارات است که به تعالی کمک می کند و بر تبحر، پرورش استعدادهای دانش آموزی، ایجاد محیطی تشویق کننده برای خلاقیت، نوآوری و پیشگامی علمی تأکید دارد.

این برنامه دانش آموزان پایه ششم تا دوازدهم در مجتمع های مدارس ملی امارات را که به دستاوردهای تحصیلی استثنایی دست یافته اند و استعدادها و مهارت های برجسته ای دارند، هدف قرار می دهد؛ زیرا برای تشویق دانش آموزان به ادامه تحصیلات عالی طراحی شده است.

این برنامه شامل دو گروه است: “گروه شایستگی تحصیلی” برای دانش آموزانی که به موفقیت های تحصیلی دست یافته اند، مانند کسب میانگین نمرات بالا، مشارکت در فعالیت هایی که روحیه تیمی، همکاری و ارتباطات اجتماعی در جامعه مدرسه را تقویت می کند و نشان دادن مهارت های رهبری استثنایی؛ و “گروه استدادها و مهارت های برتر” برای دانش آموزان با استعدادها و مهارت های منحصربه فرد در علوم، فناوری، هنرها، ورزش و دوومیدانی که برای شناسایی دستاوردهای برجسته دانش آموزان مستعد در زمینه های انتخابی طراحی شده است. بورسیه ها بر اساس معیارها و شرایط مشخص به مستحقان اعطا خواهد شد و این برنامه برای سال تحصیلی آینده 2024-2025 اجرا خواهد شد.

 

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا