اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

شیخ الازهر از تلاش های امارات در حمایت از مسائل ملت و گسترش ارزش های مدارا و همزیستی قدردانی می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، حضرت امام اعظم دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمانان، از تلاش‌های امارات متحده عربی و رهبری حکیمانه آن در حمایت از مسائل امت اسلامی و ترویج ارزش‌های گفت‌وگو، تسامح و همزیستی مشترک قدردانی کرد.

این مطلب در جریان استقبال از جناب شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان، وزیر تسامح و همزیستی، در محل اقامت حضرت امام اعظم در ابوظبی بیان شد که در آن تقویت همکاری مشترک مورد بحث قرار گرفت.

در این دیدار، حضرت امام اعظم تلاش‌ها و ابتکارات جناب شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان در ترویج ارزش‌های گفت‌وگو، تسامح و همزیستی مشترک، و همکاری نزدیک وزیر تسامح و همزیستی با شورای حکمای مسلمانان در زمینه تثبیت ارزش‌های انسانی مشترک، نهادینه‌سازی فرهنگ همزیستی و گفت‌وگوی تمدنی و تقویت مصونیت جوانان در برابر افکار افراطی و تثبیت ارزش‌ها، اخلاق و وفاداری به وطن در وجود آنان را ستود.

از سوی خود، جناب شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان از تلاش‌های حضرت امام اعظم که به شکل چشمگیری در معرفی بردباری و میانه‌روی دین مبین اسلام، رد ادعاهای افراط‌گرایی و تروریسم، اصلاح مفاهیم نادرست و تقویت ارتباط سازنده با مسلمانان در سراسر جهان مؤثر بوده است، قدردانی کرد.

وی همچنین سفر مهم حضرت امام اعظم به کشورهای جنوب شرق آسیا شامل مالزی، تایلند و اندونزی، و ابتکار ائتلاف ادیان برای توسعه و صلح که در جریان سفر به اندونزی اعلام شد را ستود و تأکید کرد که شورای حکمای مسلمانان به رهبری حضرت امام اعظم به طور چشمگیری در ترویج و تقویت ارزش‌های گفت‌وگو، تسامح و همزیستی انسانی نقش ایفا می‌کند.

جناب شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان همچنین به مناسبت 10 سالگی تأسیس شورای حکمای مسلمانان به حضرت امام اعظم تبریک گفت، در حالی که حضرت امام اعظم نسخه ویژه‌ای از مدال یادبود شورای حکمای مسلمانان به مناسبت این سالگرد را به وزیر تسامح و همزیستی اهدا کردند.

در این دیدار، مشاور محمد عبدالسلام، دبیرکل شورای حکمای مسلمانان نیز حضور داشت.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا