اخبار دبیاخبار دبی فارسی

شورای مناطق آزاد بر اهمیت توانمندسازی کادرهای اماراتی تاکید می کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، شورای مناطق آزاد دبی در بیست و هفتمین جلسه خود به ریاست اعلیحضرت شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شورای مناطق آزاد دبی، تأیید کرد که دبی با دیدگاه اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور. وزیر امارات متحده عربی و حاکم دبی، خداوند او را حفظ کند، به ایجاد یک مدل اقتصادی پویا، انعطاف پذیر و پایدار ادامه می دهد که نقش مناطق آزاد دبی را در تنوع بخشیدن به اقتصاد، توسعه فرصت های آن، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و اتخاذ جدیدترین ها افزایش می دهد. فناوری در مسیر دوبرابر کردن اندازه اقتصاد دبی در دهه آینده و تبدیل آن به سه شهر برتر اقتصادی در جهان است.

شورا بر علاقه مندی به محور اجتماعی تاکید کرد تا کادرهای اماراتی و شایستگی های ملی را قادر سازد تا حضور خود را در بخش خصوصی و مقامات مناطق آزاد افزایش دهند و این زمینه برای شرکت های مناطق آزاد در دبی برای جذب سرمایه انسانی واجد شرایط اماراتی باز است. فرصت های بیشتری برای آموزش استعدادهای جوان اماراتی در تخصص ها و مسیرهای حرفه ای مختلف از طریق چارچوب های نظارتی منعطف ارائه شده توسط مقامات منطقه آزاد در دبی و تسهیلاتی که در اختیار شرکت ها قرار می دهند تا از پتانسیل و قابلیت های این دسته بهره مند شوند. از اهداف اماراتی مقامات حمایت می کند.

شورا توضیح داد که دوبرابر کردن حجم سرمایه گذاری مستقیم خارجی و رسیدن به 650 میلیارد درهم تا سال 2033 یک هدف راهبردی دستور کار اقتصادی دبی D33 است، در حالی که اعضا “مدل مناطق آزاد 2030” را که شورا در تلاش برای توسعه آن است، بررسی کردند. سهم مناطق آزاد در دستیابی به اهداف بلندپروازانه دبی از طریق ارزش افزوده بعد اقتصادی و توجه به ابتکارات بعد اجتماعی و زیست محیطی و حاکمیت خدمات و عملیات، ایجاد انگیزه در شرکت ها و سرمایه گذاران بین المللی از نقاط مختلف جهان برای ایجاد و فعالیت های خود را از مناطق آزاد در دبی گسترش دهند.

این شورا سیستم جدید مصوبات مناطق آزاد دبی و نقش آن در تسریع در صدور مصوبات را به‌موقع و فوری مورد بررسی قرار داد. “پرتال تجاری مناطق آزاد” به منظور تسهیل سفر سرمایه گذار در به دست آوردن فرصت های موجود در بخش های مناطق آزاد برای انجام تجارت ارائه شده است.

اعضا در مورد نسخه جدید مدل توسعه‌یافته «گذرنامه مناطق آزاد یکپارچه» بحث کردند تا گزینه‌هایی برای سرمایه‌گذار برای گسترش کسب‌وکار خود و دریافت سایر تسهیلات منطقه آزاد در دبی با رویه‌های ساده و انعطاف‌پذیر فراهم شود.

این شورا گزارش شرکت آمار و داده های دبی را مورد بحث قرار داد که نشان دهنده رشد مثبت سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط مقامات منطقه آزاد بود.

اعضای شورا ارائه مرکز عملیات جرایم اقتصادی را برای ایجاد مکانیسم‌های کاری مناسب و مشارکت برای تبادل و فعال‌سازی بهترین شیوه‌ها و اطمینان از حفظ وجوه افرادی که با مؤسسات و شرکت‌های منطقه آزاد سروکار دارند، بررسی کردند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا