اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری هوش مصنوعی در دبی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، امارات متحده عربی به عنوان یک کشور پیشرو در حوزه هوش مصنوعی، جایگاه جهانی را به خود اختصاص داده است. این کشور با راه‌اندازی استراتژی‌ها، ابتکارات و برنامه‌های متعدد، آینده این بخش را پیش‌بینی کرده و با تغییرات و تحولات آن همگام شده است. دبی به سرعت در این حوزه رشد کرده و به یک دروازه جهانی به سوی آینده هوش مصنوعی تبدیل شده است.

امارات در میان کشورهای عربی، در زمینه سهم هوش مصنوعی در تولید ناخالص داخلی پیشتاز است. بر اساس مطالعه‌ای از «دانشگاه هریوت وات دبی»، پیش‌بینی می‌شود که این بخش تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل دهد. همچنین، طبق گزارشی از گروه «پرایس واترهاوس کوپرز»، انتظار می‌رود که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ حدود ۹۶ میلیارد دلار به اقتصاد امارات کمک کند.

گزارش دیگری از «بلومبرگ» به تسریع امارات در ایجاد ظرفیت‌های هوش مصنوعی و راه‌اندازی بزرگ‌ترین مراکز داده برای پشتیبانی از فناوری در منطقه اشاره دارد و تأکید می‌کند که هوش مصنوعی در مرکز آینده اقتصادی این کشور قرار دارد.

بر اساس گزارشی که اوایل این ماه منتشر شد، سرمایه‌گذاری استراتژیک ۱.۵ میلیارد دلاری بین «گروه G42» و «مایکروسافت» به تقویت جایگاه امارات به عنوان یک مرکز جهانی پیشرو در هوش مصنوعی کمک خواهد کرد و افق‌های جدیدی را برای شرکا و مشتریان جهت نوآوری و رشد فراهم می‌آورد.

دبی شاهد رشد سریعی در سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی بوده است که نتیجه یک دیدگاه بلندمدت است. این امارت در سال ۱۹۹۹ با تأسیس «دبی دیجیتال» آغازگر این مسیر بود و به تدریج از مرحله «الکترونیکی» به «دیجیتال» و سپس به «هوش مصنوعی» منتقل شد.

دبی با اجرای ابتکارات و استراتژی‌های مختلف، تلاش می‌کند تا جایگاه جهانی خود را در بخش دیجیتال تقویت کند. از جمله این اقدامات ایجاد سمت «مدیر اجرایی هوش مصنوعی» در هر نهاد دولتی در دبی و راه‌اندازی «حاضنه دبی برای شرکت‌های هوش مصنوعی» و «وب ۳» است که بزرگ‌ترین تجمع شرکت‌های هوش مصنوعی و فناوری برای جذب نوآوران و استارتاپ‌ها خواهد بود.

مقامات جهانی در مصاحبه با خبرگزاری امارات «وام» از برنامه دبی برای تسریع پذیرش هوش مصنوعی و راه‌اندازی چندین ابتکار مانند «حاضنه دبی برای شرکت‌های هوش مصنوعی»، «چالش بین‌المللی هوش مصنوعی» و «خلوه هوش مصنوعی» تمجید کردند.

نیک بریتیجون، رئیس مهندسی پیشرفته در شرکت «پالانتیر»، گفت: «امارات یک محیط جذاب و حامی سرمایه‌گذاری‌های نویدبخش در حوزه هوش مصنوعی دارد» و افزود که دبی دارای آرزوها و تأثیرات بزرگی است که به نفع شرکت‌های جهانی خواهد بود.

کریم بگیر، مؤسس و مدیرعامل شرکت «InstaDeep»، نیز تأکید کرد که امارات از نخستین کشورهای عربی است که به‌طور مؤثر در تلاش برای بهره‌برداری از فناوری‌های هوش مصنوعی پیشگام شده است و این کشور به این حوزه به عنوان یک فرصت استراتژیک برای دولت‌ها نگاه می‌کند.

دیو توراخیا، مؤسس «شرکت دِیو جهانی قابض»، به اهمیت ادغام مؤثر هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای افزایش کارایی و بهبود معیارهای تولید اشاره کرد و گفت که این امر به بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها کمک می‌کند.

مارتین آویتسیان، مؤسس «۴x» و سرمایه‌گذار هوش مصنوعی، نیز بر اهمیت هوش مصنوعی برای افراد و سازمان‌ها تأکید کرد و گفت که هدف از آن ایجاد تأثیر مثبت در زندگی جوامع است. او دبی را به عنوان یک الگوی جهانی در بهره‌برداری از کاربردهای جدید هوش مصنوعی و فراهم کردن فرصت‌ها و ابزارهای لازم برای شرکت‌ها در یک محیط حمایتی معرفی کرد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا