اخبار دبیاخبار دبی فارسی

سرعت غیرمجاز بیشترین تخلف در جاده های دولتی در سال گذشته بود

آمار وزارت کشور از تصادفات رانندگی در سطح کشور با توجه به پراکندگی تخلفات حاکی از آن است که تخطی از سرعت مجاز در صدر فهرست پنج تخلف بزرگ رانندگان در سال گذشته بوده که موجب بروز حوادث مختلف شده است.

با توجه به توزیع تخلفات ثبت شده سرعت غیرمجاز، اکثریت آنها تخطی از سرعت مجاز بیش از 20 کیلومتر در ساعت و جدی ترین آنها تخطی از سرعت مجاز بیش از 80 کیلومتر در ساعت بوده است.

تخطی از سرعت غیرمجاز چهار مورد تخلف را به دنبال داشت که بیشترین تخلفات انجام شده در سال گذشته بود که عبارتند از: نبستن کمربند ایمنی برای راننده یا سرنشینان، حواس پرتی از جاده هنگام رانندگی وسیله نقلیه با استفاده از تلفن، عدم رعایت نکات ایمنی. خط اجباری و پارک کردن اشتباه

جریمه تخلفات سرعت غیرمجاز بین 300 تا 3000 درهم است و شامل: تخطی از حداکثر سرعت مجاز حداکثر 20 کیلومتر در ساعت که تخلف آن 300 درهم و تخطی از حداکثر سرعت مجاز حداکثر خواهد بود. بیش از 30 کیلومتر در ساعت، به ارزش 600. 700 درهم، جریمه برای تجاوز از سرعت مجاز حداکثر 40 کیلومتر در ساعت، جریمه 700 درهم، جریمه برای تجاوز از سرعت مجاز حداکثر 50 کیلومتر در ساعت. ساعت، جریمه 1000 درهم و جریمه برای تجاوز از سرعت مقرر حداکثر 60 کیلومتر در ساعت به ارزش 1500 درهم و شش نقطه تردد، توقیف وسیله نقلیه به مدت 15 روز و جریمه برای تجاوز از سرعت اعلام شده. محدودیت بیش از 60 کیلومتر در ساعت، به ارزش 2000 درهم و 12 نقطه تردد، توقیف وسیله نقلیه به مدت 30 روز و جریمه بیش از 80 کیلومتر از سقف سرعت اعلام شده، نرخ ساعتی 3000 درهم، 23 نقطه تردد، و توقیف خودرو به مدت 60 روز.

وزارت کشور به عنوان بخشی از کمپین های آگاه سازی خود برای کاهش تصادفات رانندگی، بر لزوم رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان تاکید کرد تا خود و دیگران را از خطرات ناشی از تصادفات رانندگی در امان بدارند. صدمات و خساراتی که نیازی به آن ندارند.

وی از رانندگان خواست تا سرعت مجاز را در جاده ها رعایت کنند و همچنین به خطرات استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی چه از طریق مکالمه و چه ارسال پیامک و چت اشاره کرد.

پلیس ابوظبی به نوبه خود از رانندگان خواست برای حفظ ایمنی خود و کاربران جاده به قوانین ایمنی و ترافیکی و رانندگی ایمن در جاده ها در محدوده سرعت مشخص شده رانندگی کنند و تاکید کرد که مسئولیت بزرگی بر عهده راننده وسیله نقلیه است. برای جلوگیری از حوادث و خسارات انسانی ناشی از آن.

وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز یکی از جدی ترین تخلفاتی است که منجر به تصادفات منجر به جرح و فوت در جاده و همچنین حواس پرتی از جاده، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، ناگهانی می شود.

شایان ذکر است پلیس ابوظبی از سیستم های هوشمند و رادارهای مدرن در عملیات کنترل ترافیک در جاده های امارت ابوظبی برای تخلفات رانندگی از جمله تخطی از سرعت بیش از حد و عدم رعایت فاصله ایمن بین وسایل نقلیه استفاده می کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا