اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقتصادی

ساکنان امارات به دنبال راه‌هایی برای صرفه‌جویی در میان افزایش هزینه‌های زندگی هستند

با افزایش هزینه‌های زندگی، ساکنان امارات عادات مالی خود را تغییر داده و برنامه‌ریزی می‌کنند تا در ۱۲ ماه آینده پس‌انداز خود را افزایش دهند و مخارج را کاهش دهند. مصرف‌کنندگان در تلاشند تا از روش‌های مختلفی برای صرفه‌جویی بیشتر استفاده کنند، از جمله خرید با اعتبار فروشگاه، استفاده از کارت‌های وفاداری و خرید اقلام دست‌دوم.

بر اساس آخرین نظرسنجی Euromonitor درباره هزینه‌های مصرف‌کننده، بیش از ۷ نفر از ۱۰ نفر – ۷۲ درصد – از مصرف‌کنندگان امارات معتقدند که هزینه اقلام روزمره در حال افزایش است. از میان افرادی که با این بیان موافق بودند، ۳۱ درصد گفتند که بیشتر اقلام خریداری می‌کنند یا بیشتر به فروشگاه‌ها یا وب‌سایت‌هایی که کارت وفاداری یا کارت اعتباری فروشگاه دارند، مراجعه می‌کنند.

جانا رود، مدیر ارشد بینش‌های مصرف‌کننده در Euromonitor International، گفت: “در حالی که affordability (قابلیت خرید) برای مصرف‌کنندگان در امارات به ویژه مهم است، عوامل اضافی نیز قبل از خرید در نظر گرفته می‌شوند. به عنوان مثال، کیفیت محصول همچنان یک ویژگی اولویت‌دار است و ۳۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که ترجیح می‌دهند اقلام کمتری بخرند اما با کیفیت‌تر.”

امارات یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر درآمد سرانه است و به همین دلیل ساکنان آن از درآمد قابل تصرف بالایی برخوردارند.

طبق گزارش قبلی خلیج تایمز، یک نظرسنجی توسط شرکت جهانی راه‌حل‌های منابع انسانی Adecco نشان داد که نزدیک به ۷ نفر از ۱۰ نفر – ۶۷ درصد – از کارکنان امارات به دنبال تغییر شغل خود در میان افزایش هزینه‌های زندگی هستند.

رتبه دبی در شاخص هزینه‌های زندگی از ۱۳۸ در ابتدای سال ۲۰۲۴ به ۷۰ در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است. به طور مشابه، رتبه ابوظبی نیز از ۱۶۴ به ۷۵ در این شاخص در دوره ژانویه تا ژوئن افزایش یافته است، طبق داده‌های ارائه شده توسط Numbeo. همچنین، مرسر به تازگی افزایش رتبه دبی در بین شهرهای گران قیمت را گزارش کرده است.

نظرسنجی Euromonitor International درباره سبک زندگی مصرف‌کنندگان در سال ۲۰۲۴ نشان داد که ۵۷ درصد از مصرف‌کنندگان، از جمله ۶۰ درصد از نسل Z، انتظار دارند که در ۱۲ ماه آینده پس‌انداز خود را افزایش دهند، در حالی که ۲۰ درصد انتظار دارند که هزینه‌های خود را در خرید محصولات و خدمات کاهش دهند. نسل‌های Baby Boomer و Gen Z بیشتر تمایل دارند به جای تعویض اقلام خراب، آن‌ها را تعمیر کنند و ۶۴ درصد از آن‌ها مایل به خرید اقلام دست‌دوم هستند.

با فشار ناشی از افزایش قیمت غذا، انرژی، سوخت و سایر محصولات، مصرف‌کنندگان به دنبال راه‌هایی برای مدیریت بهتر هزینه‌های خانگی خود هستند و کاهش هزینه‌ها اولویت اصلی آن‌هاست. حدود ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان، از جمله ۳۳ درصد از نسل Baby Boomer، گفتند که دوست دارند تخفیف‌ها را پیدا کنند.

با این حال، این مطالعه نشان داد که نسل Millennials (هزاره) به شدت به اهمیت خرج کردن پول برای تجربیات اعتقاد دارند و ۹۶ درصد به دنبال تجربیات خرید شخصی‌سازی شده و متناسب هستند، طبق نظرسنجی Euromonitor.

نزدیک به ۸۶ درصد از پاسخ‌دهندگان، از جمله ۸۸ درصد از نسل X، حداقل یک بار در سال اقلام دست‌دوم را به خیریه یا سازمان‌های غیرانتفاعی اهدا می‌کنند. این نسل همچنین مایل است پول خود را خرج کند به جای اینکه پس‌انداز کند.

نسل X به دنبال تجربیات خرید شخصی‌سازی شده است و ۴۶ درصد از آن‌ها گفتند که از خرج کردن پول خود لذت می‌برند و ۷۴ درصد گفتند که می‌خواهند محصولات و خدماتی که به طور منحصر به فرد برای آن‌ها طراحی شده است، دریافت کنند.

در حالی که تمرکز بر پس‌انداز افزایش یافته است، مطالعه Euromonitor International نشان داد که مصرف‌کنندگان در امارات اولویت بیشتری به هزینه کردن برای آموزش می‌دهند و نزدیک به نیمی از آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند که در ۱۲ ماه آینده هزینه‌های خود را افزایش دهند.

این مطالعه نشان داد که ۴۹ درصد از پاسخ‌دهندگان، از جمله ۴۴ درصد از نسل Z، انتظار دارند که در ۱۲ ماه آینده هزینه‌های آموزشی خود را افزایش دهند. از میان این مصرف‌کنندگان، ۴۴ درصد گفتند که انتظار دارند برای پیشرفت در حرفه فعلی خود مطالعه یا آموزش ببینند.

تحقیقات نشان داد که ۴۸ درصد از مصرف‌کنندگان همچنین به دنبال افزایش هزینه‌های خود در زمینه سلامت و رفاه، ۴۵ درصد در خرید مواد غذایی و ۴۴ درصد در فناوری‌های جدید هستند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا