اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

راه اندازی چارچوب کلی برای مدیریت استعدادها در دولت

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شورای جوانان استعداد‌های دولتی وابسته به سازمان فدرال منابع انسانی دولتی، و مؤسسه فدرال جوانان، چارچوب کلی مدیریت استعدادهای دولتی آینده‌دار را راه‌اندازی کردند؛ که اولین مورد از این دست در دولت فدرال است؛ و این به عنوان یکی از پروژه‌های (دستور کار ملی جوانان 2031) است.

هدف این چارچوب، شناسایی و توسعه استعدادهای ملی دولتی آینده‌دار و تقویت آنها با بهترین مهارت‌ها و تجربیات است تا اطمینان حاصل شود که سرمایه انسانی برای همگام شدن با جهت‌گیری‌های آینده در وزارت‌خانه‌ها و نهادهای فدرال، مطابق با چشم‌انداز “ما امارات 2031” آماده است.

این چارچوب به ایجاد یک پایگاه داده ملی از استعدادهای دولتی کمک می‌کند تا به عنوان یک منبع اصلی برای انتخاب استعدادهای ملی قادر به رهبری پروژه‌های تحولی و ابتکارات پیشگیرانه در بخش‌های مختلف دولتی باشد.

این چارچوب توسط شورای جوانان استعدادهای دولتی که شامل نخبگان جوان ملی از کارکنان دولت امارات است، توسعه یافته است.

این شورا مسئول بررسی روندهای مرتبط با جوانان در کار دولتی، ابداع راه‌حل‌هایی که به تقویت و حمایت از استعدادهای جوان دولتی کمک می‌کند، طراحی سیاست‌های آینده برای سیستم منابع انسانی دولتی که از جوانان حمایت می‌کند، و توسعه سیستم استعدادها و شایستگی‌های دولتی از طریق ایجاد محیط حمایتی، تشویقی، حمایتی و توانمندساز برای جوانان است.

تضمین آینده

عهود بنت خلفان الرومی، وزیر دولت برای توسعه دولتی و آینده و رئیس سازمان فدرال منابع انسانی دولتی، تأکید کرد که چارچوب کلی مدیریت استعدادهای آینده‌دار در دولت فدرال، نقشه راه نهادی برای حاکمیت سرمایه‌گذاری در استعدادهای دولتی آینده‌دار است، که ترجمان دیدگاه صاحب السمو شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت، و صاحب السمو شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس دولت و نخست‌وزیر و حاکم دبی، است که جوانان محرک اصلی مسیر کار دولتی و تضمین آینده هستند. او اشاره کرد که این ابتکار به ارتقای پتانسیل نیروهای ملی کمک خواهد کرد تا به نیازهای در حال رشد بخش‌های جدید به استعدادهای جوان پاسخ دهند.

او افزود که چارچوب کلی استعدادهای آینده‌دار با چشم‌انداز دولت امارات در سرمایه‌گذاری در اذهان و شایستگی‌های ملی همسو است و رقابت‌پذیری استعدادهای جوان را تقویت می‌کند تا نسل آینده از رهبران دولتی را بسازند. او اشاره کرد که این چارچوب به گسترش مشارکت جوانان در طراحی آینده کمک می‌کند و آنها را با بهترین مهارت‌ها و تجربیات مورد نیاز در مشاغل آینده تجهیز می‌کند تا پروژه‌ها و ابتکارات دولتی را که اهداف چشم‌انداز “ما امارات 2031” را محقق می‌کنند، رهبری کنند.

گام استراتژیک

دکتر سلطان بن سیف النیادی، وزیر دولت برای امور جوانان، گفت: “رهبری فرزانه به اهمیت سرمایه‌گذاری در جوانان مستعد اعتقاد راسخ دارد و درک می‌کند که تقویت توانایی‌ها و توسعه مهارت‌های آنها به پیشرفت در زمینه‌های مختلف کار دولتی کمک خواهد کرد، زیرا فراهم کردن ابزارهای لازم برای حمایت از استعدادهای ملی بسیار مهم است تا کارایی آنها را افزایش دهد و روحیه نوآوری و خلاقیت را در آنها پرورش دهد، از طریق ارائه ابتکارات توسعه‌ای پیشرفته و نوآورانه و برقراری مشارکت‌های راهبردی که فرصت‌هایی برای کشف و ارائه افق‌های جدید به آنها فراهم می‌کند.”

او افزود: “راه‌اندازی چارچوب کلی مدیریت استعدادهای آینده‌دار، گامی استراتژیک برای توانمندسازی جوانان مستعد در توسعه مهارت‌های خود است، که با آرزوهای ملی برای ساخت آینده‌ای شکوفا و پایدار همسو است. سرمایه‌گذاری در سرمایه انسانی از طریق جذب و توسعه استعدادها، محور دستیابی به دستاوردها بر اساس اصول روشن است”، و اشاره کرد که این چارچوب به ایجاد نسلی برجسته و قادر به پذیرش مسئولیت‌ها و رهبری مسیر توسعه کمک می‌کند، از طریق تقویت محیط حمایتی برای استعدادهای جوان آینده‌دار به نحوی که به توسعه کار دولتی کمک کند و تضمین کند که نیروهای ملی با جهت‌گیری‌های آینده همگام هستند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا