اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

راه‌های دبی، ابتکار “مسیر مهندسی حرفه‌ای” را به عنوان اولین مورد از نوع خود در سطح کشور و همچنین مسیر سریع راه‌اندازی کرد.

هیئت راه‌ها و حمل و نقل، ابتکار “مسیر مهندسی حرفه‌ای” را به عنوان اولین مورد از نوع خود در سطح امارات راه‌اندازی کرد که هدف آن ایجاد مسیری برای مشاغل تخصصی در زمینه مهندسی است که با نیازهای بازار کار هم‌خوانی دارد و ثبات شغلی را برای مهندسان فراهم می‌کند. همچنین ابتکار “مسیر سریع” را معرفی کرده است که هدف آن جذب نخبگان مهندسان شهروند فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها با مدارک تحصیلی ممتاز و آماده‌سازی آن‌ها به صورت فنی و مدیریتی است تا نسل بعدی متخصصان در زمینه‌های مهندسی در این هیئت باشند.

هدف از راه‌اندازی این دو ابتکار، ایجاد فرصت‌های توسعه برای استعدادهای بومی و فراهم کردن ابزارهای لازم برای ارتقاء شغل آن‌ها و افزایش رضایت شغلی است، که این امر به نوبه خود به بهبود محیط کار و افزایش سطح کارایی و حرفه‌ای‌گری کمک می‌کند، به طوری که با استراتژی امارات و دبی در زمینه بومی‌سازی و آموزش و توانمندسازی استعدادهای ملی هم‌خوانی داشته باشد و ثبات شغلی را تحقق بخشد.

هیئت تأکید کرده است که ابتکارهای “مسیر مهندسی حرفه‌ای” و “مسیر سریع” نشان‌دهنده تلاش‌های این هیئت در تحقق دیدگاه رهبری حکیم (خداوند او را حفظ کند) برای سرمایه‌گذاری و فراهم کردن محیط مناسب برای جوانان شهروند و ترغیب آن‌ها به خلاقیت و نوآوری است. این ابتکارها ثبات شغلی را فراهم کرده و زمینه را برای مهندسان شهروند جهت پیشرفت در سطوح و وظایف شغلی در این هیئت باز می‌کند.

هیئت همچنین توضیح داد که ابتکار “مسیر مهندسی حرفه‌ای” که در سه‌ماهه چهارم سال 2024 راه‌اندازی خواهد شد، اولین مورد از نوع خود است، زیرا به طور خاص برای مهندسان طراحی شده و دارای سطوح شغلی واضحی است که با نیازهای بازار کار هم‌خوانی دارد. این ابتکار به مهندسان فرصت‌های ارتقا در سطوح شغلی را از عنوان شغلی “مهندس” در درجه 11 تا “مهندس مشاور” در درجه 16 می‌دهد. همچنین این ابتکار رقابتی بین استعدادهای تخصصی شهروند در بین مهندسان ایجاد خواهد کرد که به دنبال برتری و افزایش بهره‌وری برای تصدی مناصب رهبری و حرفه‌ای بالاست.

ابتکار “مسیر سریع”، که در سه‌ماهه اول سال 2025 راه‌اندازی خواهد شد، به مهندسان تازه‌فارغ‌التحصیل با مدارک تحصیلی ممتاز از شهروندان هدف‌گذاری شده و آن‌ها را در مدت دو سال به صورت فنی و مدیریتی آماده می‌کند. کارکنان این برنامه از فرصت‌های توسعه و ارتقا سریع برخوردار خواهند بود و مسیر شغلی آن‌ها از عنوان شغلی “مهندس” در درجه 11 آغاز شده و به “مهندس اصلی” در درجه 13 در طی دو سال می‌رسد. در صورت موفقیت در گذراندن الزامات برنامه، مهندسان به برنامه‌های آموزشی فنی و تخصصی متنوع و فشرده پیوسته و همچنین برنامه‌های راهنمایی و چرخش شغلی خواهند پیوست و گواهی‌های حرفه‌ای تخصصی دریافت خواهند کرد. همچنین آن‌ها به انجام وظایف و پروژه‌های فنی از سوی مدیر مستقیم خود منصوب خواهند شد و ارزیابی خواهند شد تا سطح کارایی و مهارت‌های خود را ارتقا دهند.

این هیئت شرایطی را برای متقاضیان پیوستن به ابتکار “مسیر مهندسی حرفه‌ای” تعیین کرده است، از جمله: مدارک تحصیلی مورد نیاز، سال‌های تجربه معتبر، گواهی‌های حرفه‌ای لازم، وجود فرصت شغلی، گذراندن آزمون‌های مشخص و شرایط و احکام ارتقاء شغلی طبق قوانین مدیریت منابع انسانی دولت دبی. فارغ‌التحصیلان جدید از مهندسان باید از شهروندان کشور باشند و دارای مدرک دانشگاهی یا معادل آن در مهندسی از دانشگاه‌های معتبر باشند و معدل تجمعی آن‌ها در آخرین تحصیل آکادمیک نباید کمتر از 3 باشد. همچنین نباید بیش از دو سال از فارغ‌التحصیلی آن‌ها گذشته باشد و سن متقاضیان باید بین 21 تا 26 سال باشد و باید خدمت ملی و احتیاطی را به پایان رسانده باشند و به زبان‌های عربی و انگلیسی تسلط داشته باشند و با شرایط استخدام مطابقت داشته باشند و باید آزمون‌ها و مصاحبه‌های شخصی را گذرانده باشند.

شایان ذکر است که هیئت راه‌ها و حمل و نقل در دبی دارای بسیاری از استعدادهای تخصصی و مهندسی در زمینه‌های مختلف مهندسی (مدنی، الکتریکی، مکانیکی، سازه‌ای، معماری، مهندسی کامپیوتر و سایر تخصص‌های مهندسی) است، به طوری که تعداد مهندسان شهروند در این هیئت بیش از 230 مهندس می‌باشد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا