اخبار دبیاخبار دبی فارسی

«راقب»: 1992 تخلف زیست محیطی در راس الخیمه در نیمه اول

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، اداره خدمات عمومی در راس الخیمه، به نمایندگی از سرویس “راقب” در زمینه نظارت و ثبت تخلفات محیط زیستی در مناطق مختلف امارت، به ویژه مناطق طبیعی و ساحلی، با توجه به تعداد بالای بازدیدکنندگان از این مناطق، مرتبط است. گفت: بازرسان این سازمان در نیمه نخست امسال یک هزار و 992 تخلف زیست محیطی را در خصوص افرادی که قوانین لازم الاجرا برای حفاظت از محیط زیست و مناطق گردشگری را رعایت نمی کنند، ثبت کردند.

مهندس خالد فضل آل علی، مدیر کل اداره خدمات عمومی در راس الخیمه، بر اهمیت همکاری اعضای جامعه با هدف متحد کردن تلاش ها برای رسیدگی به مسائل زیست محیطی، حفظ آنها و حفظ منابع در راستای سال پایداری تاکید کرد. و تلاش های امارات متحده عربی که با هدف مراقبت دائمی از کارهای زیست محیطی در جنبه های مختلف آن است و بر اهمیت محیط زیست و مسائل آن تاکید می کند و افراد را تشویق می کند تا در حفاظت از آن مشارکت مثبت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره به نمایندگی از محیط زیست راقب از ابتدای سال جاری تا نهم ماه جاری بیش از 1992 مورد تخلف زیست محیطی را در مناطق مختلف امارت ثبت کرده است.

این تخلفات با توجه به فهرست تخلفات لازم الاجرا برای حفاظت از محیط زیست و اماکن طبیعی و گردشگری متفاوت بوده و بازرسان خدمات 939 مورد تخلف زیست محیطی را در بند (31) در خصوص عدم روشن نکردن آتش یا کباب کردن مستقیم روی زمین در اماکن عمومی غیرمجاز ثبت کردند. با تاکید بر اینکه این اداره مشتاق طراحی و آماده سازی این تخلفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بند «1» در خصوص عدم پرتاب، قرار دادن، رها کردن و دفع زباله در معابر، بیش از 544 مورد تخلف زیست محیطی به ثبت رسیده است، تاکید کرد: راقب فعالیت خود را بر ارتقای آگاهی زیست محیطی جامعه متمرکز کرده است. اعضا با حفاظت از مناطق طبیعی و توریستی که محل خروج بسیاری از افراد ساکن و توریستی است.

بازرسان خدمات علاوه بر نظارت بر پروژه‌های ساختمانی و توقیف مخازن فاضلاب که بارهای خود را در مناطق غیرمجاز تخلیه می‌کنند، تخلفات مربوط به دفع تصادفی زباله‌ها و زباله‌ها را در مناطقی غیر از موارد تعیین‌شده برای آنها تشخیص می‌دهند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا