اخبار دبیاخبار دبی فارسی

رئیس دولت امارات: ما مشتاق ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی یکپارچه هستیم که به راه حل های پایداری انرژی کمک می کند.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، دیروز در جلسه گروه هفت در مورد هوش مصنوعی و انرژی با موضوع “انرژی و هوش مصنوعی.. آفریقا و منطقه مدیترانه” شرکت کردند. این جلسه توسط جورجیا ملونی، نخست وزیر جمهوری ایتالیا که ریاست دور جاری نشست گروه هفت را بر عهده دارد، افتتاح شد.

در ابتدای سخنرانی خود، رئیس دولت امارات از جورجیا ملونی به خاطر دعوت به شرکت در این جلسه مهم تشکر کرد.

ایشان گفتند: جهان امروز با چالش های متعددی روبرو است که به طور بیشتری بر منطقه خاورمیانه و قاره آفریقا، خصوصا در حوزه انرژی، تأثیر می‌گذارد. ما همگی باید از طریق همکاری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوظهور و هوش مصنوعی در ارائه راهکارهای پایدار در حوزه انرژی با این چالش مقابله کنیم.

ایشان تأکید کردند که امارات به دنبال ایجاد یک سیستم یکپارچه برای هوش مصنوعی اعم از برنامه‌ها، قوانین، ابتکارات و مشارکت با دوستان است تا از این فناوری ها در ایجاد راهکارهای مؤثر برای پایداری انرژی، تضمین امنیت آن، دستیابی به توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار و همچنین انتقال عادلانه و منطقی در بخش انرژی استفاده شود. این امر مبتنی بر “توافق اقلیمی امارات” به عنوان یک نمونه موفق از همکاری و هماهنگی بین المللی است.

رئیس دولت امارات امیدوار بود این نشست مهم زمینه ساز مرحله جدیدی از همکاری جمعی باشد که مسئولانه با فناوری‌های نوظهور برخورد کند تا این فناوری ها مبنایی برای گسترش شکاف توسعه بین کشورها یا عامل تشدید قطب‌بندی بین المللی نباشد، بلکه به عنوان منبعی برای توسعه پایدار، امنیت و رونق همگانی باشند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا