اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

رئیس امنیت سایبری اعلام کرد که امارات متحده عربی با حرفه‌ای‌گری توانسته است از بحران اختلال فنی جهانی عبور کند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، رئیس امنیت سایبری، دکتر محمد کویتی، تأکید کرد که امارات متحده عربی با حرفه‌ای‌گری و کارایی بالا توانسته است به خوبی با اختلالات فنی جهانی مقابله کند و این بحران جهانی را به سرعت پشت سر بگذارد. همه بخش‌ها به حالت بهینه برگشته‌اند، که این موفقیت به خاطر استحکام و انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های دیجیتال کشور و رعایت استانداردهای امنیت سایبری ملی است.

وی افزود که موفقیت در عبور از تبعات این اختلال فنی، که بر عملکرد بخش‌های حیاتی در کشورهای مختلف تأثیر گذاشته بود، به شراکت استراتژیک با شرکت جهانی «کلاود استرایک» برمی‌گردد. این شرکت سیستم‌های انعطاف‌پذیر و پایداری را برای زیرساخت سایبری ملی فراهم کرده است که قادر به مقابله با چالش‌های دیجیتال جهانی و حفظ استمرار کسب‌وکارها است.

کویتی همچنین اشاره کرد که همکاری با «کلاود استرایک» بخشی از تلاش مشترک برای ساخت آینده‌ای پایدار در حوزه سایبری است. این شراکت قوی تأثیر زیادی در بهبودی سریع سیستم‌های دیجیتال کشور از اختلال فنی جهانی داشته است.

وی توضیح داد که این شراکت بر سه رکن اساسی امنیت سایبری بنا شده است: اول «ساخت ظرفیت‌ها» که هدف آن ترویج فرهنگ آگاهی از امنیت سایبری در میان اقشار مختلف جامعه است. دوم «تکنولوژی»، که در آن شورای امنیت سایبری با بهره‌گیری از جدیدترین ابزارهای تکنولوژیکی شرکت «کلاود استرایک» و مرکز عملیات ملی سایبری، توانسته است موارد اختلال خدمات را شناسایی و با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی و همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات و شرکت‌های ابری، به آن‌ها پاسخ دهد.

کویتی همچنین به رکن سوم یعنی «سیاست‌ها و استانداردها» اشاره کرد و گفت که با ادامه جریان سریع اطلاعات از سوی «کلاود استرایک»، شورای امنیت سایبری اقدام به اجرای رویه‌های استاندارد عملیاتی و مفاهیم قوی کرده است که امکان حاکمیت شفاف در بخش‌های عمومی و خصوصی را فراهم کرده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا