اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقتصادی

دیدار وزیر خارجه امارات با رئیس‌جمهور ایران

دکتر مسعود پزشکیان عصر امروز سه‌شنبه در دیدار با شیخ عبدالله بن‌زاید، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، که به منظور شرکت در مراسم تحلیف دوره چهاردهم ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، ابراز امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های دو کشور در آینده بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس‌جمهور ایران با تأکید بر اولویت تعمیق و تقویت روابط با همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی و دولت جدید، گفت: کشورهای اسلامی باید به عنوان برادران یکدیگر متحد شوند تا رژیم صهیونیستی نتواند جنایات وحشتناک خود را در حق مردم مظلوم فلسطین ادامه دهد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که گسترش تعاملات دو کشور به وحدت و انسجام واقعی میان کشورهای اسلامی منجر شود.

شیخ عبدالله بن‌زاید نیز در این دیدار با تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به ریاست جمهوری، اظهار داشت: دولت و مردم امارات علاقه عمیق و زیادی به ایران و مردم آن دارند. او به این نکته اشاره کرد که این یک فرصت خوب است که ما در کنار هم هستیم و روابط حسنه‌ای داریم و امیدوار است که بتوانیم از این فرصت‌ها برای تأمین منافع متقابل بهترین استفاده را ببریم.

معاون نخست‌وزیر امارات همچنین گفت: رئیس دولت امارات تأکید کردند که شما باید کشور ما را به عنوان یک دوست و خانه دوم خود بدانید. او امیدوار است که دوره ریاست‌جمهوری دکتر پزشکیان آغازگر راهی جدید در توسعه روابط دو کشور باشد و اطمینان داد که درهای امارات همیشه به روی او و هر گونه ایده برای گسترش روابط میان دو کشور باز است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا