اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دستور قضایی به دو فرزند اجازه می دهد تا با پدر خود به خارج از کشور سفر کنند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، اختلاف خانوادگی بر سر حضانت دو فرزند عرب بین والدین آنها به لجبازی مادر در مورد سفر آنها در تعطیلات تابستانی مدرسه با پدر به یک کشور اروپایی تبدیل شد.

پدر به دپارتمان امور فوری دادگاه بدوی در دبی متوسل شد که پس از ارائه درخواست دوم از سوی پدر دو فرزند که شامل ضمانت‌های لازم برای بازگشت آنها به کشور بود، تصمیم رد خود را لغو کرد آنها با او سفر کنند و همچنین به مادر دستور داد که گذرنامه های آنها را به پدر تحویل دهد.

نورالسقا امینی مشاور حقوقی در جزئیات با بیان اینکه متقاضی، شوهر متهم بوده و دارای دو فرزند است، خاطرنشان کرد که آنها بنا به تمایل فردی برای اقامت دائم در منزل پدری خود نقل مکان کردند.

وی افزود: دادگاه صلاحیتدار دبی در ماه مه گذشته حکمی مبنی بر ممانعت از سفر این دو کودک بر اساس درخواست مادری که حضانت را بر عهده دارد صادر کرد و خاطرنشان کرد که پدر بعداً درخواستی مبنی بر رفع ممنوعیت سفر دو پسرش ارائه کرد، اما دادگاه این درخواست را رد کرد و در متن تصمیم خود اعلام کرد که بر اساس توافق نامه حضانت مادر برای دو فرزند و اثبات حضور آنها در کنار پدر بر خلاف میل او، این درخواست را رد کرده و تنها با تأیید کتبی از طرف پدر اجازه سفر به آنها را صادر می کند. متولی

دادگاه گفت که پدر درخواستی مبنی بر اجازه دادن به دو پسرش برای مسافرت ارائه کرد، با توجه به اینکه علایق آنها ایجاب می کرد در دوره های علمی ارائه شده توسط مدرسه ثبت نام کنند و تعطیلات تابستانی خود را همانطور که عادت داشتند در یک کشور اروپایی برای تفریح ​​بگذرانند. خود، خاطرنشان کردند که مادر با سفر فرزند بزرگتر موافقت کرده است، اما او در مورد فرزند کوچک لجبازی می کند، که موکلش آن را غیرقابل توجیه می داند.

وی خاطرنشان کرد که پدر در درخواست خود به صراحت گفته است که هیچ دلیلی برای ترس از فرار با دو پسرش تحت هیچ شرایطی وجود ندارد، زیرا او در ایالت به دنیا آمده و با تمام اعضای خانواده، والدینش و پدر و مادرش در آنجا اقامت دارد. خواهر و برادر، و او یک زنجیره بزرگ از رستوران ها و سرمایه گذاری های مختلف، علاوه بر این که در واقع دو بچه را در مدرسه برای ترم سال آینده ثبت نام کرده است.

او پیشنهاد داد که هرگونه تضمینی از جمله حضور ضامنی که پاسپورتش را به دادگاه می‌گذارد یا ممنوعیت سفر را تا زمان بازگشت بچه‌ها صادر می‌کند و از دادگاه می‌خواهد با درخواست او برای سفر یک ماهه و یک ماهه موافقت کند. نیمی از مادر را ملزم می کند که دو گذرنامه اصلی را که در اختیار دارد، همانگونه که در زمان نقل مکان دو فرزند به او تحویل داده شده بود، تحویل دهد.

پس از رسیدگی به درخواست دوم پدر، دادگاه صالح به موجب دادخواستی دستوری صادر کرد و به دو پسر اجازه داد تا پس از صدور وثیقه کفالت به یکی از حامیان که مشخصات آن ضمیمه درخواست است، به همراه متقاضی به کشور مذکور سفر کنند. فهرستی برای تضمین بازگشت آنها به کشور، الزام مادر به تحویل گذرنامه دو فرزند به پدر و انتصاب وی برای پیگیری مراحل ممنوعیت سفر دو فرزند.

پدر و مادر قبلاً وارد دعوای حقوقی شده بودند، زیرا پدر با طرح دعوی خواستار سلب حضانت مادر از دو فرزند، سپردن آنها به حضانت و فسخ قراردادی که چندین سال پیش بین آنها امضا شده بود، به دلیل به ناپدید شدن دلیل، تغییر شرایط و وجود بندهایی در آن ناقض قانون.

وی ادعای خود را بر این موضوع استوار کرد که دو کودک به دلیل ظلم و بدرفتاری با او از زندگی با وی امتناع می ورزند و جزئیاتی را در این زمینه برشمرد و اشاره کرد که با زن دیگری ازدواج کرده است که حاضر است از او مراقبت کند. و علاوه بر امکان نگهداری از آنها توسط مادر، یک خدمتکار خصوصی برای آنها فراهم کند.

پس از رسیدگی به پرونده در دادگاه بدوی، به دلیل اطمینان نداشتن از اظهارات دو شاهد شاکی، آن را رد کرد و در مقابل با اظهارات شهود متهم اطمینان یافت که او به خوبی از آن مراقبت می کند. و گزارش پژوهشگر اجتماعی ثابت نکرد که او اشتباهی در مورد سرپرستی خود از آنها مرتکب شده است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا