اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

در نیمه اول سال، درآمدهای غرفه‌های هتل‌های دبی به ۹.۳۷ میلیارد درهم رسید!

حجم درآمدهای اتاق‌های هتل در دبی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به میزان ۶.۹۸ درصد افزایش یافته و به حدود ۹.۳۷۲ میلیارد درهم رسید که نسبت به ۸.۷۶ میلیارد درهم در همین دوره از سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد. به گفته داده‌های اداره اقتصاد و گردشگری، تعداد شب‌های اقامت در هتل‌ها در شش ماه اول سال جاری به ۲۱.۳۵ میلیون شب رسید، در حالی که متوسط درآمد هر اتاق ۴۳۹ درهم بود.

بر اساس این داده‌ها، افزایش درآمد اتاق‌های هتل در دبی به دلیل افزایش تعداد اتاق‌های رزرو شده به میزان ۳ درصد بوده و به ۲۱.۳۵ میلیون اتاق در پایان نیمه اول سال ۲۰۲۴ رسید که در مقایسه با ۲۰.۷۳ میلیون اتاق در نیمه اول سال گذشته است. همچنین، نرخ درآمد از اتاق‌های موجود به میزان ۶ درصد افزایش یافته و به ۴۳۹ درهم اماراتی رسید که در مقایسه با ۴۱۵ درهم اماراتی سال گذشته است.

سطوح رکوردی

درآمدهایی که هتل‌های فعال در دبی در دوره‌های اخیر کسب کرده‌اند، سطوح رکوردی را ثبت کرده و این امارت را در زمره مهم‌ترین بازارهای جهانی قرار داده است. این موضوع موجب شده تا گروه‌های هتلداری به طور مداوم تلاش کنند تا حضور خود را تقویت کرده و سهم خود را در بازار محلی افزایش دهند تا از رشد جریان‌های گردشگری از بازارهای مختلف بهره‌برداری کنند.

بسیاری از زنجیره‌های هتلداری محلی و جهانی در تلاشند تا با افزایش تعداد اتاق‌های تحت مدیریت خود در دبی، سهم خود را تقویت کرده و از رشد پایدار درآمدهای هتل‌های این امارت که ناشی از افزایش جریان‌های گردشگری و تقاضای بالا برای اتاق‌های هتل در دسته‌های مختلف است، بهره‌برداری کنند.

داده‌های اداره اقتصاد و گردشگری نشان‌دهنده تحقق دستاوردهای کیفی در بسیاری از مسیرها مرتبط با ورود تعداد زیادی اتاق هتل و افزایش مداوم تعداد گردشگران است. این امر از طریق راه‌اندازی چندین ابتکار و توانایی در نفوذ به بازارهای جدید به حمایت از گسترش شرکت‌های هواپیمایی محلی و رسیدن به مقاصد جدید حاصل شده است.

مقام رهبری

اداره اقتصاد و گردشگری دبی با بیش از ۳۰۰۰ شریک در ۸۰ بازار در سراسر جهان همکاری می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی هدفمندی را برای تقویت حضور این امارت در بازارهای اصلی سازماندهی کند.

استراتژی‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای که بر روی پیشنهادات منحصر به فرد این امارت تمرکز دارند، به حفظ مقام رهبری دبی به عنوان مقصد سفر محبوب برای بازدیدکنندگان از بازارهای اصلی، چه سنتی و چه نوظهور، کمک کرده است.

داده‌های اداره اقتصاد و گردشگری نشان داد که حجم درآمد اتاق‌های هتل در دبی در سال گذشته به میزان ۱۸.۲ درصد افزایش یافته و به ۱۷.۳ میلیارد درهم رسید، در مقایسه با ۱۴.۶۳ میلیارد درهم در سال ۲۰۲۲. همچنین، تعداد شب‌های اقامت در هتل‌های دبی در سال گذشته به ۴۱.۷ میلیون شب رسید و متوسط درآمد هر اتاق به ۴۱۵ درهم رسید.

تقاضای بالا برای اتاق‌های هتل در سطوح مختلف به افزایش قیمت‌ها منجر شده و این موضوع بر درآمدها تأثیر گذاشته و به طور همزمان با افزایش تقاضا، درآمدها نیز افزایش یافته است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا