اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

در مراسمی، از 140 نفر از شرکت‌کنندگان در برنامه «بنا کردن توانمندی‌های رهبری آموزشی» تقدیر شد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دانشکده امارات برای توسعه تربیتی، رهبران تربیتی فارغ‌التحصیل را در دو دوره از «برنامه جامع ساخت ظرفیت‌های رهبری تربیتی» که هدف آن توانمندسازی مدیران مدارس و رهبری‌های آموزشی است، مورد تقدیر قرار داد. این برنامه به منظور تجهیز آن‌ها با جدیدترین ابزارها و استراتژی‌های رهبری تربیتی در نظام آموزش مدرسه طراحی شده است تا تغییرات مثبت و تحولی را در مؤسسات آموزشی خود ایجاد کنند و نقش معلمان و تربیت‌کنندگان را تقویت نمایند.

این برنامه که به مدت چهار ماه ادامه داشت، شامل شرکت ۱۴۰ رهبر تربیتی از مدیران و معاونان مدارس در مؤسسه امارات برای آموزش مدرسه از تمامی امارات کشور بود. آن‌ها ساعات آموزشی خود را در قالب آموزش‌های حضوری و جلسات بحث و گفت‌وگو که توسط گروهی از اساتید و کارشناسان در حوزه آموزش ارائه شد، گذراندند.

برنامه جامع ساخت ظرفیت‌های رهبری تربیتی بر چهار محور اصلی تمرکز داشت: اصول رهبری (مبانی، ارزش‌ها و تأمل در خود، از چشم‌انداز تا اجرا)، تدوین و اجرای چشم‌انداز استراتژیک مدرسه، توانمندسازی کلاس‌های درس (رهبری تدریس و یادگیری و ادغام فناوری، و توسعه فرآیند آموزشی) و رهبری بهبود جامع مدرسه و ترویج مثبت‌اندیشی که شامل حوزه‌های کاربردی در تهیه برنامه‌های جامع مدرسه و نحوه اجرای ابتکارات برای تقویت رفتار مثبت در دانش‌آموزان و طراحی یک محیط آموزشی جذاب برای یادگیری مداوم بود.

مدیر کل مؤسسه امارات برای آموزش مدرسه، مهندس محمد القاسم، بر اهمیت تداوم فرآیند آموزش و توسعه توانمندی‌های رهبری مدارس تأکید کرد و گفت که این مؤسسه با جدیدترین روش‌های آموزشی و حرفه‌ای، سیاست‌های آموزشی منعطف و مؤثری را ایجاد می‌کند که به تحولات سریع در حوزه آموزش پاسخ می‌دهد.

دکتر می ليث الطائي، مدیر دانشکده امارات برای توسعه تربیتی، نیز بیان کرد که این برنامه با دستورالعمل‌های رهبری دولت امارات و استراتژی‌های دانشکده همسو است تا رهبری‌های تربیتی را که نظام آموزش مدرسه را در امارات هدایت می‌کنند، توانمند سازد و ظرفیت‌ها و شیوه‌های آن‌ها را برای کمک به توسعه نظام آموزشی ملی افزایش دهد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا