اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیورزشی

دختر اماراتی با پیروزی بر مبارز روسی، اولین مسابقه جیو-جیتسو خود در قفس فولادی برنده شد

بلقیس الهاشمی، دختر اماراتی، با تسلط کامل بر حریف روسی‌اش، ماریا اودینتسوا، اولین مبارزه جیو-جیتسو خود در قفس فولادی را با استفاده از حرکت تسلیم اموپلاتا در مسابقات قهرمانی شدید ابوظبی (ADXC5) به پیروزی رسید.

بلقیس پس از پیروزی‌اش در مقابل جمعیت پرشور در استادیوم مبادالا به خبرنگار «الخلیج تایمز» گفت: «واقعا از این مبارزه هیجان‌زده بودم. فکر کردن به آن باعث شده بود که نتوانم بخوابم. چند بار از خواب بیدار شدم و فکر کردم صبح شده است. چند ساعت قبل از مبارزه به اینجا آمدم و گرم‌کردن‌هایم را انجام دادم. احساس اعتماد به نفس می‌کردم و نگران نبودم.»

این مبارزه، اولین تجربه قفس فولادی برای این مبارز جیو-جیتسوی ۲۰ ساله مستقر در ابوظبی بود و او با مهارت‌هایش به بهترین شکل از آن استفاده کرد.

بلقیس افزود: «تمام تمریناتم در اردوگاه خیلی کمک کرد. تمرین سه بار در روز و تغییر برنامه و رژیم غذایی برای این مبارزه سخت بود، اما به آن عادت کردم.»

از همان ابتدای مبارزه، بلقیس با تکنیک‌هایش بر روی تشک بر ماریا مسلط شد و از قفس به عنوان یک ابزار استفاده کرد.

او گفت: «وارد شدن به قفس خیلی خوب بود. به سرعت سازگار شدم و تجربه خوبی بود. از قفس برای عبور از گارد حریفم استفاده کردم و هر وقت حریف را در قفس قرار می‌دهید، مزیتی برای بردن امتیاز دارید. توانستم او را در قفس نگه دارم و بیشتر حمله کنم.»

در نهایت، بلقیس توانست با موفقیت حرکت تسلیم را اجرا کند و با نتیجه قاطع ۳۰-۲۷، ۲۹-۲۷ و ۳۰-۲۶ در سه دور مبارزه، پیروز شود.

او گفت: «تمام قدرت و مهارت‌هایم را در دور اول به کار بردم و احساس خوبی داشتم. دور دوم نسبتا برابر بود و هر دو حمله می‌کردیم. فکر کردم که من بیشتر حمله کردم، اما مطمئن نبودم که دور را برده‌ام. در دور سوم، مصمم بودم تا امتیاز خوبی کسب کنم و همه توانم را به کار بردم. نمی‌خواستم سرنوشت را به تصمیم داور بسپارم.»

بلقیس با اینکه تمام دورها را به خوبی اداره کرد، به حریفش نیز احترام گذاشت و گفت: «او مهارت‌های خوبی داشت و با حملات پا خوب بود. من به دنبال یک تسلیم بودم و تلاش کردم حرکات اموپلاتا را اجرا کنم، اما او به خوبی دفاع کرد. به نظرم او خسته شده بود و من از این فرصت استفاده کردم.»

در پایان، بلقیس از حمایت‌های همه، از جمله دوستان و مربی‌اش تشکر کرد و گفت: «برای چالش بعدی‌ام آماده‌ام.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا