اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبی: قیمت طلا افزایش یافته است؛ آیا دوباره به ۳۰۰ درهم برای هر گرم خواهد رسید؟

قیمت طلا در آغاز بازارهای روز پنجشنبه نزدیک به ۲ درهم برای هر گرم افزایش یافت، زیرا قیمت این فلز گرانبها در سطح جهانی به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره در آمریکا بیش از یک درصد رشد کرد.

بر اساس داده‌های گروه جواهرات دبی، قیمت طلا ۲۴ عیار در صبح روز پنجشنبه به ۲۹۶ درهم برای هر گرم رسید، در حالی که در پایان بازار روز چهارشنبه ۲۹۳.۷۵ درهم بود. سایر انواع طلا نیز به شرح زیر قیمت‌گذاری شدند: ۲۲ عیار به ۲۷۴ درهم، ۲۱ عیار به ۲۶۵.۲۵ درهم و ۱۸ عیار به ۲۲۷.۲۵ درهم برای هر گرم.

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت طلا حدود ۶ درهم برای هر گرم افزایش یافته است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت و ممکن است به ۳۰۰ درهم برای هر گرم برسد، به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال و تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه قبل از اینکه اقدام به برداشت سود صورت گیرد.

در سطح جهانی، قیمت طلا در ساعت ۹:۱۰ صبح به وقت امارات به ۲۴۴۴.۳ دلار برای هر اونس ثابت ماند. قیمت طلا در شب چهارشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت، پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا اشاره کرد که اگر نرخ تورم در بزرگترین اقتصاد جهان طبق انتظارات باقی بماند، احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر وجود دارد.

طبق گزارش‌های امارات NBD، فدرال رزرو در جلسه تعیین نرخ خود در روز چهارشنبه، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و حد بالای آن همچنان ۵.۵۰ درصد باقی ماند.

این گزارش می‌افزاید: “این انتظار در بازار و همچنین نظر ما بود و از آوریل پیش‌بینی کرده‌ایم که اولین کاهش نرخ از سوی فدرال در جلسه بعدی که برای سپتامبر برنامه‌ریزی شده است، اتفاق خواهد افتاد. با توجه به زبان بیانیه FOMC و کنفرانس مطبوعاتی پاول پس از تصمیم، به نظر می‌رسد که این موضوع به طور فزاینده‌ای محتمل است.”

این گزارش همچنین پیش‌بینی می‌کند که دو کاهش ۲۵ واحد پایه قبل از پایان سال، یکی در سپتامبر و دیگری در دسامبر، شاهد خواهیم بود، با وجود اینکه پیش‌بینی‌های اعضای FOMC تنها یک کاهش را در آخرین خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی در ژوئن نشان می‌دهد. بازارها به طور کامل کاهش سپتامبر را در قیمت‌ها لحاظ کرده‌اند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا