اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسیاقامت دبی برای ایرانیانخرید ملک در دبی

دبی شاهد رشد بی سابقه ای در پذیرش فناوری های مدرن در پروژه های املاک و مستغلات است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبر گذاری امارات الیوم، کارشناسان شرکت‌های املاک و متخصصان سیستم‌های ساختمانی گزارش دادند که دبی در دوره اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در پذیرش فناوری‌های مدرن در پروژه‌های املاک بوده است که برجسته‌ترین آنها در سیستم‌های متاورس، پرینت سه بعدی و هوش مصنوعی متمرکز شده است.

آنها به Emirates Today اشاره کردند که دبی در اتخاذ این فناوری‌ها پیشگام است و در استفاده از آن‌ها در خط مقدم منطقه قرار دارد که با حمایت افزایش آگاهی و در دسترس بودن متخصصان در آنها، مشوق‌های دولتی و املاک و مستغلات رایج‌تر شده است. رشد، اشاره می کند که این فناوری ها در حال حاضر توسعه سریع در ایجاد پروژه های املاک و مستغلات در دبی را افزایش داده و همگام با آن است.

سعید عبدالکریم الفهیم، کارشناس املاک و مستغلات در جزئیات گفت: «دوره اخیر شاهد رشد بی‌سابقه‌ای در پذیرش فناوری‌های مدرن در بخش املاک و مستغلات در دبی بوده است، که با حمایت از رشد سریع این بخش و افزایش آگاهی از امکان‌سنجی، حمایت می‌شود.

وی افزود: از برجسته ترین راه حل های مورد استفاده در این بخش، سیستم های متاورس است که در فرآیند مشاهده طرح های پروژه ها و واحدها در مراحل مختلف آنها و پروژه های در حال ساخت در تور مجازی، علاوه بر تکنیک های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. در پیگیری مراحل توسعه املاک و تکمیل گزارشات ارزیابی فرآیندهای تکمیلی و راه حل های پیشنهادی برای تسریع در سیستم کاری و دستیابی به راه حل برای چالش های مختلف، با اشاره به اینکه “بازاریابی املاک یکی از برجسته ترین ذینفعان است”.»

مفضل علی، کارشناس فنی گفت: دبی شاهد رشد بی‌سابقه‌ای بوده است که این امر باعث شده است تا جایگاه پیشرو در پذیرش فناوری‌های مدرن در پروژه‌های املاک و ساختمانی در سطح کل منطقه را به خود اختصاص دهد.

او توضیح داد که «فناوری‌های مدرن مورد استفاده در ساخت‌وساز، مانند پرینت سه‌بعدی، با توانایی خود در تولید طرح‌های پیچیده‌ای که نمی‌توانستند با استفاده از وسایل سنتی ایجاد شوند و با کاهش زمان و کار مورد نیاز، متمایز می‌شوند. پرینت سه بعدی همچنین از شیوه های پایداری با کاهش اتلاف مواد و مصرف انرژی، در مقایسه با روش های تولید سنتی پشتیبانی می کند، که نشان دهنده علاقه فزاینده به این فناوری ها در امارات متحده عربی است زیرا از دیدگاه پایداری آن حمایت می کنند. وی خاطرنشان کرد: استفاده از چاپ سه بعدی بتن در حال حاضر در دبی آغاز شده است، زیرا در حال حاضر در امارات برای ساخت ویلاهایی متشکل از یک طبقه همکف و یک طبقه فوقانی و استفاده از آن در پروژه های زیربنایی مانند ساختمان استفاده می شود. ایستگاه‌های اتوبوس و سایرین، با توجه به اینکه برجسته‌ترین چالش‌های این بخش را جنبه‌های فنی از جمله مواد، کیفیت، سرعت و پیچیدگی طرح‌ها نشان می‌دهد و پرداختن به این چالش‌ها مستلزم نوآوری، آموزش و سازگاری مستمر برای ارتقای قابلیت‌ها است. پرینت سه بعدی، آن را تا حداکثر ممکن افزایش دهید و از آن در بخش های مختلف بهره مند شوید.

مهندس ساروناز شریفی، کارشناس سیستم‌های فنی نیز به نوبه خود گفت: متاورس و هوش مصنوعی به یکی از فناوری‌های مورد استفاده در بسیاری از پروژه‌های املاک در دبی طی دوره اخیر در مقیاس وسیع تبدیل شده‌اند. فن‌آوری‌ها در دبی مزایای زیادی در بخش پایداری برای کاهش اتلاف مواد مورد استفاده در پروژه‌های مختلف دارد.»

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین مزیت ها تور مجازی پروژه ها قبل و بعد از اتمام آنها و بهره مندی از آنها در بازاریابی آن املاک است، خاطرنشان کرد: این فناوری ها امکان برگزاری نمایشگاه های پایدار پروژه ها و مصالح ساختمانی را فراهم کرده است. برای متخصصان این حوزه.»

در مقابل، سفیان السلامت، کارشناس املاک و مستغلات، معتقد است: «دبی گام‌های پیشرفته‌ای در پذیرش فناوری‌های مدرن در پروژه‌های املاک برداشته و اخیراً رشد بی‌سابقه‌ای در استفاده از این فناوری‌ها داشته است و علی‌رغم اینکه در منطقه صدرنشین است. مدتی پیشگام در اتخاذ این راه حل ها بود که برجسته ترین آنها مبتنی بر چاپ سه بعدی است که به طور گسترده در پروژه های ویلا استفاده می شود، علاوه بر فناوری های متاورس و هوش مصنوعی که به طور گسترده در عملیات بازاریابی برای پروژه های املاک استفاده می شود. ”

وی افزود: افزایش آگاهی از امکان‌سنجی این فناوری‌ها، با رشد سریع بخش املاک و مستغلات، به طور قابل‌توجهی در دوره اخیر از افزایش استفاده از این فناوری‌ها حمایت کرده است که مزیت این فناوری‌ها را در تحریک پایداری در کشور افزایش داده است. پروژه‌های املاک و مستغلات و مدیریت خودکار در پروژه‌ها با نرخ‌های بالاتر، با اشاره به اینکه الگوریتم‌های هوش مصنوعی در بازاریابی املاک و مستغلات با هدایت تبلیغات به سرمایه‌گذاران هدف در اینترنت و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا