اخبار دبی

دبی رودز اولین قایق در جهان را راه اندازی کرد که با فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عملیات آزمایشی اولین ابرای برقی در جهان را راه اندازی کرده است که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی با همکاری بخش خصوصی ساخته شده است. هویت میراث ابرا این ابتکار به حمایت از تلاش های دولت برای دستیابی به استراتژی چاپ سه بعدی، کاهش زمان ساخت ابرا تا 90 درصد، کاهش هزینه های تولید و نگهداری تا 30 درصد کمک می کند. ٪، و حمایت از استراتژی این مقام برای پایداری زیست محیطی حمل و نقل دریایی.
جلالتمآب متار الطایر، مدیر کل و رئیس هیئت مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: عملیات آزمایشی ابرای برقی تولید شده با فناوری چاپ سه بعدی و پروژه توسعه ایستگاه های ابری میراثی در چارچوب این پروژه است. چارچوب طرح جامع توسعه یافته توسط این سازمان برای توسعه سیستم حمل و نقل دریایی، که یک وسیله حمل و نقل حیاتی در امارت است، و یک افزودنی کیفی به بخش حمل و نقل دریایی در امارت دبی است، با اشاره به اینکه ابرا است. در بسیاری از مشخصات فنی منحصر به فرد است، زیرا شامل طولانی ترین تک بدنه چاپ شده با فناوری چاپ سه بعدی است و ابرا 11 متر طول و 3.1 متر عرض دارد و با یک پیشرانه الکتریکی با دو موتور 10 واتی با باتری های لیتیومی کار می کند. ابرا در ایستگاه حمل و نقل دریایی جاده ای شیخ زاید در خط (TR6)، عملکرد ابرا نظارت می شود و با 20 سرنشین فعلی ساخته شده از فایبرگلاس مقایسه می شود.
ابرا توسط شرکت السائر مارین در ابوظبی و با همکاری تعدادی از شرکت های بین المللی به نام های: شرکت ژاپنی میتسوبیشی که مواد مورد استفاده در ساخت و چاپ ابرا را تهیه می کرد و شرکت آلمانی زیمنس که نظارت بر آن را بر عهده داشت، ساخته شد. برنامه نویسی و کالیبراسیون چاپگر، در حالی که شرکت آلمانی Torqeedo موتورهای الکتریکی را تامین می کرد.
توسعه 4 ایستگاه
شایان ذکر است که این سازمان در حال حاضر در حال اجرای پروژه توسعه ایستگاه های ابرا میراث در دبی کریک با هدف بهبود خدمات حمل و نقل دریایی، ارتقای سطح ایمنی و الزامات امنیتی، اجرای الزامات آیین نامه دبی برای افراد مصمم است. و توسعه ظاهر کلی ایستگاه های ابرا در دبی که سالانه بیش از 14 میلیون نفر از آن ها استفاده می کنند.
این پروژه شامل توسعه 4 ایستگاه ابرا است که در فوریه 2023، سازمان توسعه ایستگاه حمل و نقل دریایی بر دبی را به پایان رساند و در فوریه گذشته توسعه ایستگاه قدیمی دیره را تکمیل کرد ایستگاه های السبخا نیز در اوت سال 2025 تکمیل خواهد شد.
کار توسعه برای ایستگاه های حمل و نقل دریایی شامل جایگزینی تمام اسکله های شناور با اسکله های جدید برای اطمینان از ایمنی مسافران، فراهم کردن فضاهای خرده فروشی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان، ارائه تسهیلات برای کارکنان و اپراتورها، و پارکینگ دوچرخه برای افزایش یکپارچگی حمل و نقل، علاوه بر این افزایش و بهبود بخش های انتظار مسافران، از جمله اولویت های نشستن و… مکان های تعیین شده برای افراد مصمم. این پروژه به افزایش 15 درصدی مساحت اسکله های ابرا، 100 درصدی مساحت پارکینگ های سایه دار و 27 درصدی فضاهای تجاری و افزایش انطباق با الزامات کد دبی تا 87 درصد کمک می کند. مواد پایدار و کم هزینه که به صرفه جویی 10 درصدی در هزینه های تعمیر و نگهداری سالانه کمک می کند.
رشد مستمر
بخش حمل و نقل دریایی از زمان افتتاح کانال آبی دبی که نهر دبی را به منطقه ساحلی متصل می کند، شاهد رشد مداوم در تعداد وسایل حمل و نقل، ایستگاه ها و مسافران بوده است و امکانات گردشگری در دو طرف کانال و همچنین احداث ایستگاه های حمل و نقل دریایی در کانال که وسیله حمل و نقل در آن خواهد بود دریا انتخاب ارجح بسیاری از شهروندان، ساکنان و گردشگران برای تردد و لذت بردن از تماشای گردشگر است. و امکانات شهری در سواحل نهر دبی، کانال آب دبی و سواحل دبی.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا