اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبی: اعمال تغییراتی در مترو از امروز

از روز شنبه، ۳ اوت، سفرهای متروی دبی به مقصد ایستگاه‌های متروی اکسپو ۲۰۲۰ و یو‌اِی‌ای اکسچنج جداگانه خواهند بود.

سازمان راه‌ها و حمل و نقل دبی (RTA) این تغییرات را روز جمعه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد.

این تغییر به این معناست که مسافران خط قرمز مترو که به ایستگاه‌های یو‌اِی‌ای اکسچنج یا اکسپو ۲۰۲۰ می‌روند، باید مطمئن شوند که در قطار درست سوار شده‌اند تا به مقصد خود برسند.

صفحه‌های نمایش در ایستگاه‌های مترو مسیر قطارها را نشان خواهند داد، بنابراین مسافران باید اطلاعات را قبل از سوار شدن به کابین قطار دوباره بررسی کنند.

اطلاعیه‌های قبلی RTA

در ماه آوریل، RTA اعلام کرد که خط قرمز متروی دبی یک تقاطع Y (محل ملاقات سه خط ریلی) خواهد داشت تا نیاز به تعویض قطار در ایستگاه جِبَل علی را از بین ببرد. این به این معناست که مسافران از مرکز شهر تا ایستگاه یو‌اِی‌ای اکسچنج و بالعکس دیگر نیازی به پایین آمدن و تعویض قطار در ایستگاه جِبَل علی نخواهند داشت.

گسترش شبکه متروی دبی

در ماه ژوئن، شورای اجرایی دبی اعلام کرد که طی چند سال آینده ایستگاه‌های بیشتری اضافه خواهد شد. این گسترش به منظور افزایش تعداد ایستگاه‌های موجود از ۶۴ ایستگاه در ۸۴ کیلومتر مربع به ۹۶ ایستگاه در ۱۴۰ کیلومتر مربع تا سال ۲۰۳۰ است. هدف این است که تا سال ۲۰۴۰ تعداد ایستگاه‌ها به ۱۴۰ ایستگاه در ۲۲۸ کیلومتر مربع برسد.

گسترش شبکه متروی دبی به منظور افزایش سهم حمل و نقل عمومی در امارات به ۴۵ درصد، کاهش انتشار کربن به ۱۶ تن به ازای هر نفر، و بهبود کارایی و راحتی حمل و نقل پایدار صورت می‌گیرد، طبق گفته RTA.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا