اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دبی “استراتژی مدیریت تقاضای انرژی و آب” خود را به روز کرد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، در راستای چشم انداز و رهنمودهای اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی رحمت الله علیه برای دستیابی به توسعه پایدار همه جانبه در دبی، اعلیحضرت شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس شورای عالی انرژی در دبی، دستورالعمل شماره (1) را برای سال 2024 در مورد به روز رسانی “استراتژی مدیریت تقاضای انرژی و آب دبی 2050” صادر کرد.

در بیانیه دیروز آمده است که استراتژی به روز شده شامل 12 برنامه است: مشخصات ساختمان های جدید به سمت بی طرفی کربن، بازسازی ساختمان، بهره وری انرژی در بخش های تجاری و دولتی، بهره وری انرژی در بخش صنعتی، روشنایی در فضای باز، بهره وری خنک کننده، مشخصات و کارت های بهینه سازی انرژی، و رفتار مصرف کننده و انرژی توزیع شده، استفاده از آب بازیافتی و کارایی، راندمان تحرک و شارژ هوشمند، و کارایی سوخت و موتور.

شورای عالی انرژی دبی تایید کرد که با همکاری مقامات ذیربط برای اجرای «استراتژی دبی برای مدیریت تقاضای انرژی و آب» از سال 2013 کار می کند و خاطرنشان کرد که این استراتژی با «استراتژی امارات متحده عربی برای آب و هوا» مطابقت دارد. بی طرفی 2050 و «برنامه ملی مدیریت تقاضا در مورد انرژی و آب 2050»، «استراتژی انرژی پاک دبی 2050» و «استراتژی بی طرفی کربن 2050 برای امارت دبی» برای تامین 100 درصد ظرفیت تولید انرژی. از منابع انرژی پاک تا سال 2050 و برنامه اقتصادی دبی “D33” که هدف آن دوبرابر کردن تولید ناخالص داخلی تا سال 2033 است.

سعید محمد آل طائر، نایب رئیس شورای عالی انرژی دبی، گفت: در تحقق دیدگاه اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، خداوند حفظ کند. وی، برای ترویج روند اقتصاد سبز و توسعه پایدار، شورای عالی انرژی دبی با سازمان‌های دولتی و خصوصی برای اجرای بهترین استانداردها، مکانیسم‌ها و شیوه‌ها در مدیریت تقاضای انرژی و آب همکاری می‌کند.

وی افزود: استراتژی مدیریت تقاضای انرژی و آب دبی 2050 با هدف تثبیت موقعیت دبی به عنوان مرجع جهانی برای بهره وری انرژی و آب، دستیابی به صرفه جویی حداقل 30 درصدی تا سال 2030 و 50 درصدی تا سال 2050 در مقایسه با کسب و کار است. سناریوی معمول در مصرف برق و آب و همچنین دستیابی به صرفه جویی قابل توجه در سوخت حمل و نقل برای وسایل نقلیه.

به نوبه خود، دبیرکل شورای عالی انرژی دبی، احمد بوتی المحیربی، گفت: «استراتژی مدیریت تقاضای انرژی و آب دبی 2050 بر هفت مکانیسم برای حمایت از اجرا متمرکز است، از جمله سیاست‌ها و مقررات، داده‌ها، اندازه‌گیری و راستی آزمایی، راهنمایی و حمایت دولت، آگاهی و قدردانی و تامین مالی تحقیق، توسعه و نوآوری، هماهنگی و همکاری با مناطق آزاد.

وی ادامه داد: این استراتژی با هدف کمک به دستیابی به صرفه جویی حداقل 86.8 تراوات ساعت (TWh) در مصرف برق و 383.2 میلیارد گالن امپراتوری (BIG) آب تا سال 2050، در مقایسه با سناریوی به روز شده کسب و کار معمول برای سال 2023، و 1757 میلیون لیتر سوخت حمل و نقل تا سال 2050، در مقایسه با سناریوی معمول در سال 2013 به عنوان سال پایه.”

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا