اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دانش آموزان اماراتی مشغول به گذراندن دوره های تجاری

افزایش تقاضا برای دوره‌های کارآفرینی در امارات متحده عربی

در امارات متحده عربی، تقاضا برای دوره‌های کارآفرینی به‌طور چشمگیری افزایش یافته و دانشگاه‌ها در پنج سال گذشته شاهد رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی در ثبت‌نام‌ها بوده‌اند. این روند نشان‌دهنده تغییر تمرکز دانشگاه‌ها از تربیت «جستجوگران شغل» به «ایجادکنندگان شغل» است.

برنامه‌های آموزشی کارآفرینی

به منظور تقویت روحیه کارآفرینی در تمامی رشته‌ها، برخی دانشگاه‌ها در برنامه درسی عمومی خود الزامی کرده‌اند که دانشجویان حداقل یک یا دو دوره کارآفرینی را بگذرانند. دکتر دیما جمالی، معاون امور آموزشی دانشگاه کانادایی دبی، اظهار داشت: «ما شاهد افزایش بی‌سابقه‌ای در علاقه‌مندی دانشجویان به کارآفرینی هستیم. این روند ما را به توسعه یک برنامه کارآفرینی پیشرفته ترغیب کرده است.

همکاری با صنعت

دکتر جمالی همچنین به همکاری‌های دانشگاه با پیشگامان صنعت اشاره کرد و گفت: «برنامه‌های کارآفرینی ما به‌طور عمیق با صنعت ادغام شده‌اند و دانشجویان را با دنیای کسب‌وکار آشنا می‌کنند.»

حمایت از ایده‌های کارآفرینانه

پروفسور فضل مالک، معاون دانشگاه امیتی دبی، به افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی در برنامه‌های کارآفرینی اشاره کرد و گفت: «ما در تلاش هستیم تا با جهت‌گیری دولت امارات هم‌راستا شویم و به دانشجویان از تمامی رشته‌ها کمک کنیم تا ایده‌های خود را پرورش دهند.»

#### برنامه‌های نوآورانه در دانشگاه‌ها

دانشگاه پزشکی خلیج نیز در پرورش کارآفرینی در بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خود فعال است. دکتر دیکسون توماس، معاون دانشکده داروسازی، بیان کرد که لابراتور استارتاپ GMU به دانشجویان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به کسب‌وکارهای موفق تبدیل کنند.

دانشگاه جدید بنگلادشی

همچنین، دانشگاه جدید دافدیل در راس‌الخیمه، در سپتامبر ۲۰۲۴ با هدف توسعه برنامه‌های کارآفرینی و مدیریت املاک افتتاح خواهد شد. دکتر صبور خان، بنیان‌گذار این دانشگاه، تأکید کرد که هدف آن‌ها تربیت «ایجادکنندگان شغل» است.

چالش کارآفرینی

امارات همچنین اخیراً چالش کارآفرینی را راه‌اندازی کرده است که به حمایت از جوانان با آرزوهای کارآفرینی می‌پردازد. این برنامه به دانشجویان و کارآفرینان جوان کمک می‌کند تا ایده‌های نوآورانه خود را عملی کنند.

دکتر احمد بلحول الفلاسی، وزیر آموزش، بر اهمیت آموزش عملی در آماده‌سازی نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: «ما به حمایت از کارآفرینی جوانان ادامه خواهیم داد و به نقش کلیدی آموزش در این زمینه اعتقاد داریم.»

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا