اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

“دادگاه یک روزه” در راس الخیمه به اختلاف دو سرمایه گذار برای 55 میلیون درهم پایان داد.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، دادگاه یک روزه رأس الخیمه موفق شد با صلح و سازش، اختلافی را میان سرمایه گذاران خارجی بر سر قیمت فروش سهام یک شرکت به ارزش 55 میلیون و 100 هزار درهم حل و فصل کند.

این ارزش اختلاف، بالاترین میزان مورد رسیدگی در دادگاه یک روزه از زمان تأسیس آن به موجب تصمیم صاحب السمو شیخ محمد بن سعود بن صقر القاسمی، ولیعهد رأس الخیمه و رئیس شورای قضایی، محسوب می شود.

احمد الخاطری، رئیس دادگاه های رأس الخیمه، گفت که این دستاورد حاصل افزایش صلاحیت های دادگاه یک روزه به موجب تصمیم شماره 4 سال 2024 ولیعهد و رئیس شورای قضایی است که اختیارات آن را به تمامی دعاوی مدنی و تجاری با هر ارزشی گسترش داده است.

وی اشاره کرد که تعداد اختلافات حل شده توسط دادگاه یک روزه در روز ثبت آنها، به طور پیوسته افزایش یافته است، که این امر اعتماد ذینفعان را منعکس کرده و رقابت پذیری امارت و کارآمدی نظام قضایی آن را تقویت می کند، که بازتابی از دستورات صاحب السمو شیخ سعود بن صقر القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم رأس الخیمه، برای توسعه و نوسازی زیرساخت های قانونی و سیستم قضایی است.

به طور کلی، دادگاه یک روزه 8927 پرونده مدنی و تجاری را از زمان تأسیس تا پایان سال 2023 حل و فصل کرده است و به عنوان اولین رویکرد قضایی نوآورانه در سطح جهانی در انواع نظام های قضایی و حقوقی، تمامی آنها را در همان روز ثبت، بدون تعویق، اعتراض یا اعتراض به حکم صادره، مورد رسیدگی و صدور حکم قرار داده است.

الخاطری گفت که میزان رضایت شاکیان، متهمان و وکلا از دادگاه یک روزه بسیار بالا بوده است و این دادگاه شاهد تحولات مختلفی در روش کار خود از زمان تأسیس بوده است، از جمله اختصاص یک ساختمان ویژه برای پذیرش مراجعان و برگزاری جلسات قضایی به صورت “از راه دور” به منظور تسهیل برای متقاضیان، و سپس افزایش صلاحیت آن در تصمیم شماره 4 سال 2024 برای شامل شدن تمامی دعاوی مدنی و تجاری با هر ارزشی.

الخاطری معتقد است که دادگاه یک روزه نقش بسزایی در کسب رتبه نخست محاکم رأس الخیمه به عنوان سریع ترین محاکم جهان در اجرای قراردادهای تجاری در سال 2019 داشته است.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا