اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

خالد بن محمد گفت: رهبری بر آماده‌سازی و تأهیل رهبران ملی در مشاغل نظامی و امنیتی مختلف حریص است

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شاهزاده خالد بن محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و رئیس شورای اجرایی ابوظبی، مراسم فارغ‌التحصیلی دوره مشترک 33 دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک را که دیروز در مقر این دانشکده در پایتخت ابوظبی برگزار شد، حضور یافت.

سمو وی خریجان دوره را تبریک گفت و برای آنها در انجام وظایف و مسئولیت‌های رهبری خود در راستای ایفای رسالت خود در قبال وطن و مشارکت در حفظ دستاوردها و ارتقای منافع آن، آرزوی موفقیت کرد. همچنین آنها را به بکارگیری مهارت‌ها و تجربیات آموزشی و دانشی که ترکیبی از جنبه‌های نظری و عملی است، برای تقویت آمادگی و کارایی نهادهایی که به آنها تعلق دارند، تشویق کرد.

سمو وی بر تلاش رهبری حکیم برای آماده‌سازی و تأهیل رهبران ملی در مشاغل نظامی و امنیتی مختلف تأکید کرد، به منظور تحکیم فرهنگ تعالی و پیشتازی که مؤسسات نیروهای مسلح در آماده‌سازی فرماندهان و تقویت واحدهای خود با شایستگان قادر به حمایت از تلاش‌های ملی دنبال می‌کنند، تا با تغییرات و چالش‌های امنیتی معاصر و نیازهای بحران‌های آینده همگام باشند.

سمو وی از نقش دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک در آماده‌سازی و تربیت افسران برای تصدی مشاغل فرماندهی در نیروهای مسلح، مطابق با جدیدترین برنامه‌ها و علوم نظامی و تمرکز بر پژوهش و تحلیل راهبردی، به منظور مشارکت در ساخت چشم‌انداز آینده نقش توانمندی‌های نظامی در حفظ صلح و ارائه حمایت لازم به مناطق آسیب‌دیده در زمان بحران‌ها و سایر عملیات‌های بشردوستانه که نیازمند هماهنگی و برنامه‌ریزی مشترک میان تمامی واحدهای نظامی با تنوع ساختارها و تخصص‌های میدانی، لجستیکی و اداری است، تقدیر کرد.

مراسم فارغ‌التحصیلی با نواخته شدن سرود ملی امارات آغاز شد، سپس آیاتی از قرآن کریم تلاوت شد. پس از آن، فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک، سرتیپ سعید سالمین العلوی، در سخنرانی خود ضمن خوشامدگویی به میزبان مراسم و حاضران، گفت: امروز، دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک تصویری از زمان و مکان را ترسیم می‌کند، زیرا کسی که فرمان تأسیس آن را صادر کرد، بنیانگذار رهبر، مرحوم شیخ زاید بن سلطان آل نهیان بود، و کسی که پرچم آن را برافراشت و نخستین دوره آن را افتتاح کرد، مرحوم شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان بود، و کسی که ویژگی‌های آن را ترسیم و سیاست آن را شکل داد و گروه برنامه‌ریزی آن را رهبری کرد و محل آن را انتخاب کرد، صاحب سمو شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح است، که خداوند او را حفظ کند. امروز، این دانشکده افتخار میزبانی مراسم فارغ‌التحصیلی دوره 33 مشترک را دارد تا مسیر مبارک خود را ادامه دهد.

فرمانده دانشکده از بینش عمیق و بصیرت نافذ صاحب سمو رئیس دولت، دولت حکیم و مردان وفادار فرزندان او که الگوی زیبایی را بر اساس مبانی محکم و اصول استوار ساخته‌اند، تقدیر کرد، به طوری که توانسته‌اند امارات متحده عربی را در ردیف کشورهای پیشرفته با طموحی بی‌نظیر و بی‌حد قرار دهند، و کشور شاهد دستاورد پس از دستاورد در زمینه‌های مختلف و در همه سطوح است.

وی گفت که چشم‌انداز روشن و اهداف و مقاصدی که در سطح ملی و راهبردی تدوین شده، استراتژی دانشکده 2030 بر آن بنا شده است و مرجع آن استراتژی نظامی وزارت دفاع و استراتژی امنیت ملی و اصول 10‌گانه 50 سال آینده است، که اولین نتیجه آن این دوره است.

ایشان در پایان سخنان خود با درخواست از خداوند متعال برای حفظ امارات متحده عربی تحت رهبری حکیمانه صاحب سمو شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت و فرمانده کل نیروهای مسلح، که خداوند او را حفظ کند، به سمو شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان برای حضور و میزبانی مراسم فارغ‌التحصیلی و مشارکت در شادی فرزندان وطن و گرامیداشت دستاوردهای آنان در زمینه‌های حیاتی مختلف، تشکر و قدردانی کرد و تأکید کرد که رسالت و ماموریت دانشکده همواره از چشم‌انداز حکیمانه و راهبردی رهبری کشور الهام می‌گیرد تا به آماده‌سازی و تأهیل رهبران و شایستگان نظامی بپردازد، به نحوی که در حفظ دستاوردها و دستاوردهای وطن و برافراشتن پرچم آن مشارکت کند.

در پایان مراسم، سمو شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان افسران برتر و فارغ‌التحصیلان کشورهای برادر و دوست را تقدیر کرد و برای آنها در مسیر نظامی خود آرزوی موفقیت و پیروزی کرد. همچنین سمو وی جوایز و مدارک را به فارغ‌التحصیلان اهدا کرد و عکس‌های یادگاری با آنها گرفته شد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا