اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

خالد بن محمد تأکید کرد که ضروری است تا آموزش و پرورش کادرهای ملی ممتاز در حوزه‌های علوم و فناوری ادامه یابد

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سموّ شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و رئیس شورای اجرایی امارت ابوظبی، جلسه هیئت مدیره «شورای تحقیقات فناوری پیشرفته» را رهبری کرد و از برنامه‌های شورا که هدف آن راه‌اندازی سه پروژه جدید است، مطلع شد. او همچنین به دستاوردهای برجسته‌ای که شورا به آن‌ها دست یافته و برنامه‌های بلندپروازانه‌ای که در نظر دارد، اشاره کرد تا جایگاه امارات متحده عربی و امارت ابوظبی را در صحنه جهانی تحقیقات و توسعه فناوری تقویت کند.

سموّ شیخ خالد بر اهمیت ادامه اجرای برنامه‌ها و ابتکاراتی که شورای تحقیقات فناوری پیشرفته در سطح محلی و جهانی راه‌اندازی می‌کند، تأکید کرد. هدف این اقدامات، ایجاد تحولی کیفی در زمینه توسعه فناوری و انجام تحقیقات در امارات در زمینه‌های فناوری‌های نوآورانه و راه‌حل‌های پیشرفته هوش مصنوعی است تا به تقویت جایگاه کشور به عنوان مقصدی جهانی برای نوآوری‌های فناوری و تحقیق کمک کند و از صنایع مبتنی بر فناوری‌های مدرن در بخش‌های حیاتی حمایت نماید.

او همچنین به اهمیت «نقشه امارات برای تحقیقات» در تقویت همکاری‌های تحقیقاتی بین تمامی نهادهای مربوطه در سطح ملی و حمایت از استعدادها و کادرهای ملی در زمینه‌های نوآوری فناوری اشاره کرد. این نقشه به انجام تحقیقات پیشرفته و توسعه مدل‌های زبان بزرگ کمک می‌کند که می‌تواند کیفیت زندگی افراد جامعه را بهبود بخشد و صنایع و بخش‌های مرتبط را توسعه دهد.

سموّ شیخ خالد بر ضرورت ادامه آموزش و پرورش کادرها و استعدادهای ملی ممتاز در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات تأکید کرد، چرا که این بخش‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند تا به تقویت صحنه تحقیقاتی در امارات کمک کنند و نوآوری‌های کیفی را ارائه دهند که به‌طور مثبت بر بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه‌های آموزش، تحقیق و توسعه، صنایع پیشرفته، بهداشت، کشاورزی، محیط زیست، رباتیک و فناوری‌های مدرن تأثیر بگذارد.

در راستای تلاش‌های مستمر امارات برای تحقق اهداف استراتژی ملی نوآوری، شورای تحقیقات فناوری پیشرفته مسئولیت شکل‌دهی به سیستم تحقیق و توسعه در ابوظبی را بر عهده دارد و به تقویت خروجی‌های آموزش عالی و مسیرهای شغلی در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌پردازد. این اقدامات به تأمین پایه‌ای متنوع از استعدادهای ممتاز در امارات و پاسخگویی به نیازهای فعلی و آینده کشور کمک می‌کند.

در این جلسه، پیشرفت‌های شورای تحقیقات فناوری پیشرفته در ساخت و تقویت سیستم تحقیق و توسعه و همچنین تلاش‌های بازاریابی تجاری این شورا، «ونچر وان»، مورد بحث قرار گرفت. این شورا انتظار دارد سه پروژه نوآورانه را ارائه دهد که به ارتقاء امنیت داده‌ها در عصر کوانتوم، حمل و نقل هوشمند مستقل و فناوری کشاورزی کمک می‌کند.

شورای تحقیقات همچنین «نقشه امارات برای تحقیقات» را بررسی کرد که به مرجع اصلی جامعه تحقیقاتی ملی تبدیل شده است. از زمان راه‌اندازی آن در مه 2024، این پورتال موفق به جذب بیش از 2000 بازدیدکننده در دو ماه اول خود شده و در حال حاضر شامل 30 نهاد مشارکت‌کننده و بیش از 450 کارشناس ثبت‌نام‌شده است.

در راستای حمایت از تحقیقات فناوری پیشرفته، شورای تحقیقات فناوری پیشرفته به جذب مؤسسات از سرتاسر جهان پرداخته تا از صندوق جهانی تحقیق و توسعه فناوری خود که ارزش آن 200 میلیون دلار است، تأمین مالی کند. هدف این صندوق تسریع در ادغام مدل «فالکون» است که توسط امارات راه‌اندازی شده تا از زیرساخت‌های فناوری و خدمات دولتی حمایت کند.

در این جلسه همچنین فعالیت‌های مؤسسه نوآوری فناوری، به عنوان بازوی تحقیقات کاربردی شورای تحقیقات فناوری پیشرفته، بررسی شد. این مؤسسه به نتایج قابل توجهی دست یافته است و اخیراً ایستگاه زمینی کوانتومی نوری ابوظبی، اولین از نوع خود در سطح جهان عرب و بزرگ‌ترین در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را افتتاح کرده است که به توسعه ارتباطات نوری امن در فضا کمک می‌کند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا