اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

حکومت‌های امارات و اتیوپی «مبادرة 5 ملايين مبرمج إثيوبي» را راه‌اندازی کردند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، در پایتخت اتیوپی، آدیس آبابا، «مبادرة 5 ملايين مبرمج إثيوبي» راه‌اندازی شد. این ابتکار بخشی از تلاش‌ها برای تقویت همکاری دوجانبه بین امارات متحده عربی و جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی در راستای تحول دیجیتال و به‌روزرسانی کارهای دولتی است. این همکاری در زمینه‌های به‌روزرسانی و توسعه دولتی بین دو کشور از ماه اوت گذشته آغاز شده و کمتر از یک سال از امضای توافقنامه شراکت در سفر شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات، به اتیوپی می‌گذرد.

راه‌اندازی این ابتکار با حضور و حمایت نخست‌وزیر اتیوپی، دکتر آبی احمد، نقطه عطفی در مسیر همکاری‌هاست و به مجموعه‌ای از ابتکارات مختلف که در چارچوب توافقنامه شراکت استراتژیک بین وزرای دولتی دو کشور انجام شده، افزوده می‌شود.

آبی احمد تأکید کرد که «مبادرة 5 ملايين مبرمج إثيوبي» به حمایت از جوانان و توانمندسازی آن‌ها برای تحقق ایده‌های آینده کمک می‌کند و بر اساس رونق بی‌سابقه‌ای که اتیوپی به لطف جوانان خود تجربه می‌کند، طراحی شده است. وی گفت: «جوانان با تفکر آینده‌نگر امید اتیوپی برای فردایی بهتر هستند و این ابتکار فرصتی بزرگ برای ساختن ظرفیت‌های جوانان به شمار می‌آید.» او از جوانان خواست تا در این برنامه ثبت‌نام کنند و مهارت‌های لازم را کسب کنند تا به گواهینامه‌های بین‌المللی دست یابند.

نخست‌وزیر اتیوپی همچنین از همکاری با دولت امارات در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد و گفت که برنامه‌نویسان پنج میلیون نفری که تحت این ابتکار آموزش می‌بینند، نقش مهمی در ایجاد راه‌حل‌های محلی برای چالش‌ها ایفا خواهند کرد و نماد امیدی برای قاره آفریقا خواهند بود.

محمد القرقاوی نیز تأکید کرد که روابط همکاری بین امارات و اتیوپی که سال گذشته شراکت دانش‌بنیان را آغاز کرده، در حال توسعه مستمر در زمینه‌های مختلف است. وی افزود که این شراکت نمایانگر یک مدل توسعه جامع است که بر اساس دیدگاه‌های آینده‌نگرانه دو کشور طراحی شده و هدف آن تقویت همکاری و تبادل تجربیات موفق است.

هدف «مبادرة 5 ملايين مبرمج إثيوبي» توانمندسازی جوانان با مهارت‌های لازم برای عصر دیجیتال و آماده‌سازی آن‌ها برای نیازهای قرن 21 است. این ابتکار در مراسمی که در موزه علوم آدیس آبابا برگزار شد، با حضور 700 نفر از مسئولان، کارشناسان و متخصصان در کارهای دولتی، از جمله دکتر آبی احمد و مهستای پاولوس، راه‌اندازی شد.

یک هیئت از امارات نیز در این مراسم شرکت کرد که شامل عبدالله ناصر لوتاه، معاون وزیر شؤون مجلس وزراء، عبدالعزیز الجزیری، معاون رئیس اجرایی بنیاد دبی برای آینده، و منال بن سالم، مدیر برنامه تبادل دانش حکومتی در وزارت شؤون مجلس وزراء بود.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا