اخبار املاک دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی

حمدان بن محمد: موفقیت دبی منبع الهام برای شهرهایی است که به دنبال ساخت آینده‌ای روشن هستند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و نائب رئیس مجلس الوزراء، اعلام کرد که «اقتصاد دبی در سه‌ماهه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 3.2 درصدی داشته است». این رشد باعث افزایش مجموع تولید ناخالص داخلی به 115 میلیارد درهم شده است. وی تأکید کرد که این موفقیت‌ها نتیجه تلاش‌های مشترک و کار تیمی برای دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه‌ای، به ویژه «برنامه اقتصادی D33» و «برنامه اجتماعی 2033» است.

### اهداف و چشم‌اندازها
سمو ولیعهد دبی بیان کرد که این نتایج قوی، نشانه‌ای از تحقق رؤیاها و اهداف تعیین‌شده توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم است. او افزود: «طموح دبی بی‌پایان است و داستان موفقیت آن الهام‌بخش شهرهای دیگر خواهد بود که به دنبال ساخت آینده‌ای روشن برای نسل‌های آینده هستند» [1] [2].

### رشد در بخش‌های مختلف
رشد تولید ناخالص داخلی در این سه‌ماهه به دلیل پیشرفت در بخش‌های کلیدی اقتصادی است. به‌طور خاص، بخش‌های حمل‌ونقل و انبارداری و همچنین خدمات مالی و بیمه هر کدام 5.6 درصد رشد داشته‌اند. همچنین، بخش تجارت و اطلاعات و ارتباطات به ترتیب 3.0 و 3.9 درصد رشد کرده‌اند [3] [4].

### جمع‌بندی
مدیرکل دائرة الاقتصاد والسياحة دبی، هلال سعيد المرّي، نیز به تأکید بر این نکته پرداخت که این عملکرد عالی نشان‌دهنده ثبات و تنوع اقتصادی دبی است و ادامه تلاش‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌های کیفی و بهبود محیط کسب‌وکار را ضروری دانست [1].

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا